آیا شرایط مهاجرت به گرجستان را می دانید؟

22اسفند1397
0 نظر

مهاجرت به گرجستان

اگر قصد مهاجرت به گرجستان، این کشور زیبا را دارید، لازم است بدانید که حداکثر سه ماه برای اخذ گذرنامه گرجستان باید منتظر بمانید. در این مدت لازم است تا مدارک شما به سازمان اطلاعات گرجستان ارائه گردد و 90 درصد با این مدارک موافقت می کنند. مگر این که فردی دارای سوء پیشینه قانونی باشد. در این مطلب قصد داریم به طور مختصر شرایط مهاجرت به گرجستان و اقامت گرجستان را به اطلاع شما برسانیم.

شما که قصد مهاجرت دارید شاید تا الان شنیده باشید که هر شخص با پاسپورت ایرانی به کشور گرجستان مهاجرت می کند، این امکان را دارد که ظرف مدت 45 روز بدون ویزا در گرجستان بماند. در صورتی که مایل هستید بیشتر از 45 روز در این کشور بمانید و مستقر شوید، آنوقت می توانید برای ویزای خود اقدام کنید. لازم به ذکر است بدانید که ویزای 90 روزه کشور گرجستان بدون سند صادر می گردد.

شرایط مهاجرت به کشور گرجستان

  • در کشور گرجستان نیز مثل دیگر کشورهای دیگر، در صورتی شما فامیل درجه در این کشور داشته باشید، می توانید برای مهاجرت اقدام کرده و مقیم این کشور شوید. باید توجه کنید که فامیل درجه یک می تواند شامل همسرتان، والدینتان و یا فرزندان زیر 18 ساله تان باسد که در گرجستان سکونت گزیده اند.
  • همچنین با ثبت نام در یکی از موسسات آموزشی در گرجستان، این امکان را دارید که با توجه به سطح تحصیلاتتان برای ویزا اقدام کنید.
  • حتی در صورتی که در یک شرکت گرجی مشغول به کار باشید و قرارداد داشته باشید و حقوق شما مشخص باشد ، باز هم این امکان را دارید برای مهاجرت و همچنین اقامت در کشور گرجستان اقدام نمایید چرا که حق اقامت این کشور را دارید.
  • اگر شرکتی را در گرجستان ثبت کرده باشید، ممکن است به شما اجازه دهند تا در این کشور بمانید. مجوز اقامت از این طریق می تواند از یک تا 5 سال طول بکشد . به این صورت لازم است تا در کشور گرجستان حساب بانکی برای خود باز کرده و سالیانه حدود 3000 لاریس در این حساب بانکی داشته باشید. بگذارید برایتان در این باره مثالی بزنیم، مثلا شما می خواهید برای سه سال اقامت اقدام نمایید و درخواست بدهید، به این ترتیب شما باید در حساب بانکی که در گرجستان باز کردید حداقل 9000 لاریس داشته باشید.

یک نکته مهم را حتما در نظر بگیرید که ممکن است در سال اول مدارک اولیه که فرستادید همراه با صدور کارت اقامتتان تایید نگردد به این ترتیب لازم است که پس از گذشت یک سال خود را نشان دهید.

شرایط مهاجرت به کشور گرجستان
شرایط مهاجرت به کشور گرجستان

اقامت دائم کشور گرجستان

اگر شما حداقل 5 سال بتوانید در کشور گرجستان زندگی کنید، مجوز اقامت دائم در این کشور برایتان صادر می گردد. ولی توجه نمایید که اگر به هدف تحصیل در گرجستان به این کشور می روید، به هیچ وجه این پنج سال حساب نمی شود. و همچنین اگر برای درمان بیماری سفر می کنید، اقامت شما جزء این پنج سال محسوب نمی شود. بهر حال کشور گرجستان هم نظیر دیگر کشور ها در قانون اقامت خود ، استثناهای زیادی دارد. برای دریافت مجوز اقامت دائم کشور گرجستان، هر فردی که 6 یا 5  سال در این کشور موقتا زندگی کرده باشد، می تواند اقدامات لازم را برای گرفتن اقامت دائم این کشور انجام دهد. برای دریافت ملیت گرجی لازم است تا متقاضی در آزمون هایی مانند آزمون مهارت زبانی و آزمون ناریخی گرجستان شرکت نماید. شاید اخذ ملیت گرجی شما بعد از این که دو سال از ازدواجتان گذشت صادر شود و نکته قابل توجه این که کسانی که بچه دار می شوند این شرایط برایشان جدی تر می شود.

اخذ مجوز اقامت موقت

فردی که با پاسپورت معتبر به گرجستان می رود، امکان دارد برای اقامت موقت خود، کارت ملی اروپایی و یا ترکیه ای و همچنین ویزا درخواست کنند که می توانند به 6 سال آن را تمدید نمایند. به طور کلی کشور گرجستان از افرادی که به هدف درمان و یا پیدا کردن شغل یا کار به این کشور می روند خیلی استقبال می کند.

اخذ مجوز اقامت موقت
اخذ مجوز اقامت موقت

ملیت خاص

ریاست جمهوری کشور گرجستان قادر است به هر شخصی که مایل است تابعیت گرجستان را بدهد. همچنین مدارک لازم توسط ریاست جمهوری نوشته و صادر می گردد. همچنین ملیت های اعطا شده توسط رئیس جمهور می توانند ملیت های دو گانه ای باشد که به افراد خارجی می دهند.، این در صورتی است که تشخیص داده شود که آن شخص برای کشور گرجستان فردی مفید و موفق باشد. هدف از این کار جذب سرمایه ملی کشور گرجستان می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اقامت، ثبت شرکت در گرجستان و غیره می توانید با شرکت وان جورجیا تماس حاصل فرمایید.

 

 

پیام بگذارید