مهمترین نکات برای آشنایی با کشور گرجستان

13اسفند1397
0 نظر

کشور گرجستان

در این مطلب قصد دارم تا شما را با کشور گرجستان آشنا کنیم و نکاتی را درباره این کشور به شما بگوییم. کشور گرجستان از جمله کشورهای اروپای شرقی می باشد که با قرار گرقتن در سواحل دریای سیاه، مرز میان اروپا و آسیا را به وجود می آورد. جمعيت این کشور حدود 6 ميليون نفر می باشد و مساحت آن 7 /69 هزار كيلومتر مربع است. زبان مردمان این کشور، گرجي (رسمي) و روسي رایج می باشد.  نکته جالبی که می توان درباره کشور گرجستان گفت، این است که این کشور با اینکه دارای وسعت کمی می باشد، ولی از تنوع آب و هوایی و همچنین جاذبه‌های طبیعی برخوردار می باشد؛ این جاذبه های طبیعی شامل کوه‌های بلند با آب‌و‌هوای کوهستانی، بخش های ساحلی دریای سیاه و همچنین دره‌های سرسبز آن می باشد. در واقع گرجستان را می توان جزء کشورهای در حال توسعه دانست. صنعت گردشگری گرجستان برمی گردد به اواسط دهه‌ی ۲۰۰۰ میلادی، که نقطه آغاز گسترش این صنعت در همین زمان بوده است. و امروزه هم تعداد گردشگران این کشور به صورت روز افزان در حال افزایش می باشد. گرجستان یکی از کشورهای محبوب ایرانیان می باشد. به این ترتیب ایرانیان می توانند برای گردشگری، اقامت گرجستان، تحصیل در گرجستان و همچنین سرمایه گذاری اقدام نمایند.

از دلایل بسیار مهم انتخاب کشور گرجستان، جاذبه های دیدنی این کشور از جمله بناهای تاریخی، کلیساهای پربازدید، طبیعت بکر و زیبا، غذاهای منحصر به فرد می باشد که باعث شده است کشور گرجستان به کشوری برای گردشگری و همچنین گزینه خوبی برای زندگی تبدیل شود. کسانی تمایل دارند اقامت گرجستان را دریافت نمایند، می توانند از طریق شرکت وان جورجیا به اهداف خود دست پیدا کنند.

وضعیت آب‌و‌هوایی گرجستان

گرجستان دارای نیمه‌گرمسیری از سمت غرب و آب‌ و‌ هوای قاره‌ای از سمت شرق می باشد. قسمت کوهستانی قفقاز از ورود هوای سرد از سمت شمال جلوگیری می کند. و همچنین آب‌ و‌ هوای گرم و مرطوب بخاطر  مجاورت دریای سیاه با ساحل این کشور می باشد.

بهترین زمان برای سفر به گرجستان

به طور کلی گرجستان کشوری است که در چهار فصد می توان به آن سفر کرد. و نکته جالب این است که فقط یک فصل پر گردشگرو پر مهاجرت ندارد، بلکه همه فصل های آن در طول سال دیدنی و زیبا هستند. از آنجایی که این کشور دارای موقعیت و گوناگونی جغرافیایی می باشد، بنابراین از آب‌ و‌ هوای خاص یعنی نیمه گرمسیری برخوردار است. پس به طور کلی شما برای رفتن به گرجستان در هیچ یک از ماه های سال محدودیت نخواهید داشت.

 

بهترین زمان برای سفر به گرجستان
بهترین زمان برای سفر به گرجستان

جشن هاي کشور گرجستان :

مردم گرجستان مردمانی شاد و سرزنده می باشند و جشن های ملی و مذهبی زیادی برپا می کنند. از جمله جشن های مهم جشن كريسمس از 15 دسامبر تا 15 ژانويه می باشد، از دیگر جشن ها می توان به جشن ملی عليلو، كارناوال سنتي ، رقص با لباس هاي محلي، جشن پاك، جشن بركت خواهي و جشن تخم مرغ رنگ كني اشاره نمود.

 

نمايشگاههاي کشور گرجستان:

نمايشگاه اكسپو جورجيا

نمايشگاه اکسپو نمایشگاهی بين المللي می باشد که در شهر تفليس گرجستان برگزار می شود همه ساله در ماه ارديبهشت این نمایشگاه ميزبان محصولات ايراني می باشد این محصولات یه منظور فروش به مشتریان و همچنین معرفی برای صادرات مي باشد . مهم ترين نمايشگاه هاي آن نمايشگاه غذا و محصولات كشاورزي نمايشگاه ماشين ، صنايع دستي وگردشگري مي باشد .

نمايشگاه باتومي گرجستان:

محل برگزاری نمايشگاه باتومی در شهر ساحلي باتومي می باشد. از جمله مهم ترین این نمایشگاه ها، نمایشگاه گردشگری در ارديبهشت و همچنین نمايشگاه لباس چرم می باشد.

 

نمايشگاههاي کشور گرجستان
نمايشگاههاي کشور گرجستان

رستوران هاي گرجستان :

رستوران در فرهنگ گرجستان بسیار اهمیت دارد زیرا بیشتر وقت مردم گرجستان به رستوران رفتن می گذرد. از معروف ترين این رستوران ها رستوران های سنگي می باشند که در فصل تابستان بسیار خنك اند. فضای بيشتر رستوران ها بسیار شاد همراه با موسيقي های سنتي و مدرن می باشد همچنین دكوراسيون این رستوران ها مطابق فرهنگ گرجي طراحي شده است. در خيابان مرجان ايشويلي شهر تفلیس، رستوران هاي تركي (استانبولي) وجود دارد. این مکان ها نظر مسلمانان زیادی را به خود جلب كرده است. غذا هاي گرجي شامل :كباب، خينگالي، پادريجاني، لوبلياني، شيشليك گوساله و جوجه، خاچاپوري، اوستري و غیره مي باشد. همچنین 3 مک دونالد بزرگ در تفلیس در خیابان های روستاولي و  در ميدان مرجان ايشويلي و ديگري در صابورتالو می توانید پیدا کنید. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر درباره این کشور با وان جورجیا در ارتباط باشید.

تاريخچه و معماری گرجستان:

تاریخ وجود انسان‌های اولیه را قبل از دوره پارینه‌سنگی می توان در قفقاز، مخصوصا در گرجستان، جستجو نمود. انسانها در دوره پارینه‌سنگی در زمین های گرجستان سکونت داشتند. از جمله این مکان ها را در یاشتخوا، در نزدیکی سوخومی کنونی می توان مشاهده کرد. در طول تاریخ کشور گرجستان توسط امپراتوري هاي مختلف کنترل شده است. برای مثال گرجستان در دوره های شاهنشاهي مادها، هخامنشيان، ساسانيان، صفويه، روم، عثمانی و شوروی تحت کنترل بوده است.

دوران جدید کشور گرجستان:

گرجستان در آذر ماه سال ۱۳۷۰ مطابق با دسامبر ۱۹۹۱ به شکل رسمی از شوروی جدا و مستقل شد. همچنین، زبان رسمی گرجستان زبان گرجی شد. باید در نظر گرفت که گرجستان داراي سیستم امنیتی و پليس های خیلی هوشياری می باشد.

با تمام این اوصاف که درباره کشور گرجستان برای شما ذکر نمودیم، می توان نتیجه گرفت که کشور گرجستان کشوری رو به توسعه می باشد که سالانه گردشگران بسیاری را توانسته به خود جذب کند. شرکت وان جورجیا می تواند شما را به اهداف خود از جمله اقامت، تحصیل و ثبت شرکت و سرمایه گذاری در گرجستان راهنمایی برساند. شما می توانید از طریق شماره تماس داخل سایت با شرکت وان جورجیا تماس حاصل فرمایید.

پیام بگذارید