واکسن فایزر اولین واکسن گرجستان علیه ویروس کرونا

24دی1399
0 نظر

فایزر ممکن است اولین واکسنی باشد که گرجستان علیه ویروس کرونا دریافت خواهد کرد.

Khundadze خاطرنشان كرد:  كه در تاریخ 18 ژانویه، كشورهایی از جمله گرجستان درخواستی را به Covax ارسال می كنند كه باید نشان دهنده علاقه و میل به استفاده از واكسن باشد.

 

Pfizer

Ekaterine Tikaradze وزیر بهداشت افزود: 

واکسن Pfizer اولین واکسنی است که گرجستان برای مقابله با ویروس کرونا استفاده می کند.

همچنان افزود :این واکسن می‌تواند اولین واکسن باشد که ما دریافت می‌کنیم و پس از آن واکسن AstraZeneca و نزدیک‌ترین واکسنی که می‌توانیم از طریق پلت فرم Covax دریافت کنیم.

Gabunia اشاره کرد که در دراز مدت، از لحاظ فن‌آوری برای گرجستان آسان‌تر خواهد بود که واکسن دریافت کند که باید در ۲ تا ۸ درجه نگه‌داشته شود و نیازی نیست که در ۷۰ درجه سانتیگراد نگهداری شود. او گفت که در نظر گرفتن این، ذخیره‌سازی AstraZeneca از لحاظ فن‌آوری ساده‌تر خواهد بود.

واکسن فایزر
Covid vaccine (Photo/iStock)

Dimitri Khundadze رئیس کمیته بهداشت پارلمانی با اشاره به اینکه در مرحله اول این کشور فرصت دارد تا واکسن را وارد کند که باید در شرایط ذخیره‌سازی درجه -۷۰ نگهداری شود.

رئیس NCDC: واکسن COVID۱۹ در ابتدا برای پزشکان، اپیدمیولوژیست ها، افراد مسن، در دسترس خواهد بود.”

Khunadadze اشاره کرد که در این مرحله کشور این فرصت را دارد که این نوع واکسن را در حدود ۱۰۰،۰۰۰ تن از شهروندان به عنوان زیرساخت مورد نیاز برای نگه داشتن این واکسن در تفلیس، Kutaisi و باتومی تهیه کند.

Khundadze خاطر نشان ساخت که در ۱۸ ژانویه، کشورهایی از جمله گرجستان، درخواستی به Covax ارائه خواهند داد که باید نشان‌دهنده علاقه و تمایل به استفاده از این واکسن باشد.

در روزهای ۱۹ تا ۲۸ ژانویه، سازمان بهداشت جهانی و یونیسف برنامه‌هایی را برای برنامه معرفی واکسن که توسط کشور ارائه شده‌ است، مورد بررسی قرار خواهند داد.

فایزر

در پایان ماه، اولین مرحله در رابطه با تصمیمات توزیع وجود خواهد داشت. ما امیدواریم که گرجستان در موقعیت پیشرو قرار گیرد و ما به سرعت واکسن دریافت خواهیم کرد.”

این واکسن در آمریکا، انگلستان، کانادا و اتحادیه اروپا مورد استفاده قرار می‌گیرد و توسط سازمان بهداشت جهانی تایید می‌شود.

Tamar Gabunia، قائم‌مقام وزیر بهداشت، روز گذشته گفت که واکسن چینی هنوز در کشور مطرح نشده است چرا که این واکسن توسط سازمان بهداشت جهانی تایید نشده است و در این سطح تنها Pfizer، AstraZeneca و moderna در این کشور در نظر گرفته می‌شوند.

وزارت بهداشت می‌گوید که انتظار می‌رود که ۱.۴ میلیون واکسن از طریق پلت فرم Covax، برنامه دسترسی جهانی واکسن COVID۱۹، وارد کشور شود.

به علاوه، مذاکرات با کشورهای مختلف برای سریع‌تر کردن واکسن‌هایی که کشورهای اروپایی خواهند داشت، در جریان است.

شرکت وان جورجیا همراه همیشگی شما در کشور گرجستان

پیام بگذارید