آمادگی برای برگزاری اجلاس آینده کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و گرجستان

27مهر1397
0 نظر

ربیعی درنشست مشترک با رئیس گروه دوستی پارلمانی گرجستان درایران مطرح کرد : آمادگی برای برگزاری اجلاس آینده کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و گرجستان
رئیس گروه دوستی پارلمانی گرجستان و ایران و هیات همراه امروز یکشنبه سوم تیر با علی ربیعی وزیرتعاون ، کارورفاه اجتماعی دیدار کردند .
به گزارش وان جورجیا و به نقل از مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی دراین نشست علی ربیعی ، وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به عنوان رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران وگرجستان از آمادگی کشورمان برای برگزاری اجلاس آینده [ هفتمین اجلاس ) کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و گرجستان خبرداد .
ربیعی گفت : باتشکیل این اجلاس بسیاری از مشکلات درزمینه مبادلات بانکی و …حل می شود .
وزیرتعاون ، کارورفاه اجتماعی تصریح کرد : تاکنون درزمینه پروژه های برق ، کشاورزی ، اقتصادی و …با گرجستان همکاری هایی داشته ایم و درصدد افزایش روابط درسایر زمینه ها نیز هستیم .
ربیعی  به عمق علائق و مسائل فرهنگی مشترک میان ایران و گرجستان اشاره کرد وافزود : برای گسترش روابط با این کشورآماده هستیم چرا که مردم ما نسبت به گرجستانی ها مطلوبیت ذهنی و حس پیوند تاریخی دارند.
رابطه گردشگردی دو جانبه با گرجستان را سامان دهیم
گفتنی است در این نشست “شالواکیکناولیدزه ” رئیس گروه دوستی پارلمانی گرجستان و ایران ضمن ابراز علاقه خاص خود به کشورمان گفت : هرگاه به ایران می آیم احساس غربت نمی کنم چرا که در ایران دوستان زیادی دارم .
وی خواستار سامان دهی رابطه گردشگری دوجانبه ایران با گرجستان شد و گفت : می توان به این منظور گروه هایی را برای ساخت مستند ازجاذبه های گردشگردی به هردوکشور اعزام کرد .
رئیس گروه دوستی پارلمانی گرجستان و ایران با اشاره به تعداد زیاد گردشگران ایرانی در گرجستان خاطرنشان کرد : روابط میان دوکشور درمدت اخیروارد ابعاد جدیدی شده است و ما خواستار حمایت از ارتقاء و تقویت روابط با ایران هستیم .
گفتنی است اعضای گروه دوستی پارلمانی گرجستان وایران ، عضو کمیته حقوق بشر و همگرایی مدنی مجلس گرجستان ، عضو کمیته دفاع وامنیت مجلس گرجستان ، سفیر گرجستان در ایران ، مدیرکل و کارشناسان دفتر امور بین الملل وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی در این نشست حضورداشتند .

پیام بگذارید