اجازه کار به متخصصان گرجی در فرانسه

28آذر1397
0 نظر

مجوز فرانسه برای اشتغال گرجستانی ها  

طی تصویب قراردادی، متخصصان گرجستان می توانند به طور قانونی در کشور فرانسه به کار مشغول شوند. به این ترتیب که رئيس جمهور فرانسه قراردادي را تنظیم و توسط مجلس قانون گذاري کشور فرانسه تصويب شده است. موضوع قرارداد از این قرار است که فرانسه به يک تعدادی از شهروندان گرجستان اجازه مي دهد تا در کشور فرانسه به کار مشغول شوند. آن ها می توانند با اقامت موقت و قانونی در فرانسه مشغول کار شوند.

از این رو فارق التحصیلان موسسات کشور فرانسه و همچنین کسانی که در کاری تخصص دارند می توانند برای اشتغال در کشور فرانسه بمانند و بعد از تجربه کاری به کشور خود یعنی گرجستان برگردند. طبق این قرارداد فرانسه هر سال 150 مجوز برای فارق التحصیلان و متخصصان جوان و 500 مجوز برای بقیه افراد تصویب و اختصاص خواهد داد. وزارت خارجه گرجستان اعلام کرد که این قرارداد و توافق، شرایط مجوز اقامت و قوانین مشاغل را تعیین می کند.

دیوید زولکالینی، وزیر امور خارجه گرجستاناعلام کرد که دولت گرجستان با کشور های خارجی دیگری هم برای دستیابی به توافق مجوز کار در آن کشور مزاکرات می کند. همچنین وزارت خارجه گرجستان اظهار داشت که یک پروژه آزمایشی در لهستان  با یاری سازمان بین المللی مهاجرت در دست کار است. این پروژه، با 30 شهروند گرجستان به صورت قانونی در لهستان کار می کنند.

اجازه کار به متخصصان گرجی در فرانسه
اجازه کار به متخصصان گرجی در فرانسه

دیوید زولکالینی ادامه داد : اکنون با دولت لهستان برای تصویب و امضای یک قرارداد به منظور اشتغال قانونی شهروندان گرجستان مزاکره می کنیم. این مزاکره در حال انجام می باشد. وزارت خارجه در اوت سال 2018، در طی دیداری از گرجستان خاطر نشان کرد، صدراعظم آلمان آنگلا مرکل، گفته است که کشور آلمان هم برای شهروندان گرجستانی مقررات کاری به وجود خواهد آورد. وزارت خارجه اعلام کرده است که کشور گرجستان در خصوص توافق قرار داد اشتغال شهروندان گرجستان  با کشور هایی مثل اسرائیل، پرتغال، یونان و بلغارستان وارد مزاکره شده است. وی ادامه می دهد که این چنین قرارداد هایی می تواند از بیکاری و مهاجرت های غیر قانونی جلوگیری کند و از کارکنان واجد شرایط پشتیبانی می کند.

کشور گرجستان با پیشرفت روز افزون خود در زمینه های اشتغال، گردشگری، تحصیل و غیره مهاجران و توریست های زیادی را سالانه به خود جذب می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اقامت گرجستان، تحصیل در گرجستان و سرمایه گذاری در گرجستان، با شرکت وان جورجیا تماس بگیرید.

پیام بگذارید