استقبال کمیته بین المللی المپیک از ابتکار گرجستان برای میزبانی بازی های المپیک زمستانی سال 2030

26مهر1397
0 نظر

به گزارش وان جورجیا و به نقل از خبرگزاری اجندا

کمیته بین المللی المپیک (IOC) درخواست گرجستان را برای میزبانی بازی های المپیک زمستانی 2030 در گرجستان بررسی کرده است و از استقبال گرجستان حمایت کرد.
نوال الموتوکل، معاون رئیس کمیته IOC به رئیس جمهور گرجستان گیورگی کروکاشویلی گفت: “من فکر می کنم زمان مناسب برای ابراز تمایل خود برای برگزاری بازی های المپیک زمستانی است و ما از آن پشتیبانی می کنیم.

همانطور که کروکاشویلی گفت، توسعۀ ورزشهای زمستانی و ورزش اسکی یکی از اولویت های مهم دولت گرجستان است که تلاش زیادی را برای رسیدن به این هدف انجام می دهد.

الموتوکل با اعضای کمیته در حال دیدار از گرجستان می باشد  تا مراکش را به عنوان کشور مدعی برای میزبانی جام جهانی فیفا در سال 2026 معرفی کند.

یک گروه ویژه از کارشناسان و مشاوران IOC از گرجستان در ماه مارس بازدید کردند تا زیرساخت های کوهستانی و اقامت گاههای کوهستانی کشور را ارزیابی کنند. براساس برآورد گروه، دولت گرجستان برنامه ای برای توسعه دهکده های اسکی گرجستان برای میزبانی احتمالی بازی های المپیک زمستانی در سال 2030 را دارد.

تصمیم به فرستادن یک گروه از کارشناسان و مشاوران به گرجستان پس از جلسه میان گیورگی کروکاشویلی نخست وزیر گرجستان و رئیس کمیته بین المللی المپیک توماس باخ در لوزان، سوئیس در 22 ژوئن 2018، گرفته شد.

پیام بگذارید