برنامه های فرهنگی ایران در شهر کوتائیسی گرجستان

22آبان1398
0 نظر

امروز با برگزاری مراسمی در دانشگاه “آکاکی تسرتلی “در کوتائیسی آغاز شد.

رئیس دانشگاه اکاکی در مراسم افتتاح روزهای فرهنگی ایران با اشاره به نقش کرسی ایرانشناسی این دانشگاه در مبادلات علمی و آموزشی و فرهنگی دو کشور و ترجمه آثار ادبیات کلاسیک و معاصر دو کشور بوسیله ایرانشناسان این دانشگاه به دو زبان فارسی و گرجی اعلام کرد :

دانشگاه کوتائیسی با دانشگاه های گیلان و تبریز تفاهم نامه همکاری داشته ودر نظر دارد با دانشگاه تربیت مدرس تهران نیز تفاهم نامه همکاری امضا کند.

“حمید مصطفوی” رایزن فرهنگی ایران در تفلیس  در این مراسم با اشاره به پیوندتاریخی و فرهنگی دو کشور آن را زمینه ای برای توسعه همکاری مناسبات بین دو کشور دانست و بر شناخت ظرفیت ها و توانمندی های اقتصادی، علمی و فرهنگی تاکید کرد.

وی همکاری میان دانشگاه هاو مراکز علمی را از عناصر کلیدی توسعه مناسبات پایدار دانست و افزود :

دانشگاه های دو کشور می توانند با اجرای برنامه های مشترک فرهنگی و علمی نقش موثری در تقویت مناسبات دو جانبه ایفا کنند.

مصطفوی برگزاری روزهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهر “کوتایسی “گرجستان را در معرفی فرهنگ و هنر کشورمان به مردم فرهنگ دوست این شهر مهم دانست و بر تداوم این چنین برنامه هایی تاکید کرد .


در مدت سه روز برگزاری روزهای فرهنگی ایران در کوتائیسی گرجستان انواع برنامه های فرهنگی و هنری همچون برپایی نمایشگاه نقاشی خانم “هلن  یوسیلیانی ” هنرمند گرجی – ایرانی و اجرای برنامه زنده موسیقی سنتی در نظر گرفته شده است.
نمایش سه فیلم ایرانی “فصل نرگس”به کارگردانی نگار آذربایجانی ،”آپاندیس”به کارگردانی حسین نمازی و “آذر ،شهدخت،پرویزودیگران “به کار گردانی بهروز افخمی (دوبله شده به زبان گرجی ) از دیگر برنامه های روزهای فرهنگی ایران در کوتایسی گرجستان است.

 

شرکت وان جورجیا همراه همیشگی شما در کشور زیبای گرجستان

00995591955002

 

پیام بگذارید