حمایت صندوق بین المللی پول از سیاست های اقتصادی گرجستان

25مهر1397
0 نظر

به گزارش وان جورجیا و به نقل از خبرگزاری اجندا

صندوق بین المللی پول دومین بازنگری در تمدید تسهیلات سرمایه گذاری که سال گذشته تایید شده بود را مورد بررسی مجدد قرار داد. طی این قرارداد گرجستان مبلغ 285.3 میلیون دلار طی سه سال دریافت می کند.

پس از آنکه دومین بررسی هیئت اجرایی صندوق بین المللی پول مورد تایید قرار گرفت، گرجستان در طول سال جاری 43.6 میلیون دلار دریافت می کند.
کومشیویلی گفت : رشد اقتصادی گرجستان در سال 2017 ، 5 درصد بوده است که این نرخ بالاتر از میزان پیش بینی شده بوده و عمدتا ناشی از افزایش فعالیت در بخش خصوصی بوده است . وی افزود بیش از  39000 شغل جدید ایجاد شده  و حجم معاملات بخش خصوصی 19 درصد افزایش یافت است.

کومیشویلی گفت: این برنامه که در همکاری با صندوق بین المللی پول اجرا می شود، کاملا بر اساس برنامه اصلاحات چهارگانه دولت گرجستان است. صندوق بین المللی پول به طور کامل با برنامه اصلاحات سیاسی کشور و سیاست اقتصادی گرجستان موافق است. تکمیل موفقیت آمیز دومین نظرسنجی نشان می دهد که صندوق بین المللی پول از سیاست اقتصادی دولت گرجستان حمایت می کند.

وزیر گفت که اعتماد سرمایه گذاران نسبت به محیط کسب و کار گرجستان بیشتر می شود و این امر به جذب سرمایه های مستقیم خارجی بیشتر کمک می کند.

پیام بگذارید