سرمایه گذاری در صنعت توریست،گردشگری و هتل داری

26مهر1397
0 نظر

وجود جاذبه هاي گردشگري در تمامي نقاط كشور گرجستان، موجب شده است تا توسعه گردشگري يكي از اولويت هاي مهم دولت باشد. اقدامات اخير دولت در زمينه جذب گردشگر، ازجمله تلاش و تعهد به حفظ امنيت گردشگران، توسعه زيرساختهاي حمل و نقلي و تسهيلات جديد در صدور رواديد، موجب توسعه بخش گردشگري در سالهاي اخير شده است. با خصوصي سازي امكانات توريستي ازجمله هتلها، امكانات رفاهي، شبكه هاي حمل و نقل، رستورانها و خطوط ارتباطي، انتظار آن مي رود كه در آينده نزديك صنعت گردشگري دوباره در اين كشور شكوفا گردد. به صورتـی که در طی سـال ۲۰۱۵ ورود گردشگـران خارجی به گرجستـان رشدی معادل ۱۶٫۶ درصد را شاهد بوده و به ۲/۶۱۳/۵۷۰ نفر رسیده  و در سال ۲۰۱۶ درآمد حاصل از گردشگران مبلغی بالغ بر ۱میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بوده که نشان دهنده پتانسیل بالای این صنعت در گرجستان است.
طبق آمار در سال ۲۰۱۶ در گرجستان ۳۳ عدد هتـل جدید افتتـاح گـردیده که تفلیـس پایتخت گرجستـان بیشترین آمار ساخت هتل را با ۶ هتل در سال ۲۰۱۶ داشته است بنابر این با توجه به مطالب یاد شده  مشاركت با شركتهاي توريستي گرجستان براي تبادل گردشگر و همچنين سرمايه گذاري و مديريت هتل در شهرهاي توريستي اين كشور، منجمله در شهرهاي تفليس و باتومي، با توجه به روند رو به ثبات اين كشور، از آينده اي مطلوب برخوردار خواهد بود.

راهنمای جامع در مورد حوزه سرمایه گذاری در املاک و مستغلات و هتلداری،میزبانی و گردشگری که یکی از بخش های با رشد سریع دراقتصاد گرجستان است.

املاک و مستغلات و هتلداری یکی از بخش های با رشد سریع دراقتصاد گرجستان است. در طول سال های اخیر گرجستان شاهد رشد چشمگیری در صنعت توریسم بوده است به گونه ای که در سال 2015 تعداد بازدید کنندگان بین المللی از این کشور 5 میلیون و 900 هزار نفر بوده اند و این در حالی است که جمعیت گرجستان تنها 3 میلیون 700 هزار نفر است.همچنین انتظار می رود تعداد گردشگران بین المللی تا پنج سال آینده بین 8تا10 درصد افزایش یابند. (منبع: اداره املاک و مستغلات گرجستان بخش پژوهشهای بین المللی سال 2015)

مهمترین پروژه های توریستی در حال اجرا در گرجستان شامل ساخت یک ساحل زیبا با مساحت 315 هکتار درساحل شهر Gonio در دریای سیاه و یک چشمه آبگرم منحصر به فرد در شهر اسکالتوبو Tskaltubo می باشد.

در حال حاضر عملیات اجرایی ساخت هتلهای زنجیره ای بین المللی مانند Sheraton, Radisson, Marriot, Rixos, Holiday Inn, Millennium, Best Western و غیره در حال انجام است . بسیاری از هتل های زنجیره ای بین المللی در مناطق بکر و خوش آب و هوای گرجستان قرار گرفته است، این مناطق برای ساخت هتلهایی با کلاس و برند متوسط بسیار مناسب هستند.

 

چرا سرمایه گذاری درگردشگری و املاک و مستغلات

نرخ رو به رشد بازدید کنندگان بین المللی

با توجه به گزارشهای سازمان جهانی گردشگری، گرجستان در طول سه سال گذشته در میان کشورهای اروپایی یکی از بالاترین نرخ رشدهای گردشگران بین المللی را داشته است. میانگین تعداد گردشگران بین المللی گرجستان از سال 2007 تا کنون بطور متوسط سالانه 23 درصدافزایش داشته است.

تنوع استراحتگاه

در حالی که در منطقه آجارستان Adjara بخاطر سواحل زیبای دریای سیاه و سبک زندگی مردم این منطقه و همچنین استراحتگاههای زمستانی تفریحات فوق العاده ای از جمله اسکی و هلیکوپتر سواری رایگان را تجربه می کنید در شهراسکالتوبو Tskaltubo امکانات پزشکی و سلامتی منحصر به فرد و چشمه های آب گرم در انتظار شما هستند.چناچه از انجام بازیهای مختلف لذت میبرید، گرجستان محلی است که می توانید از انجام انواع بازی های با کیفیت در سطح کلاس جهانی و انواع بازیهای شرط بندی بدون قوانین محدود کننده لذت ببرید.

طبیعت و فرهنگ غنی

گرجستان در میان کشورهای جهان دارای تنوع زیستی فراوان است و همچنین دارای منابع طبیعی و فرهنگی غنی میباشد، وجود بیش از 12000 خانه تاریخی و فرهنگی که چهار تا از آنها در فهرست میراث جهانی یونسکو گنجانده شده است نیز بر جاذبه های توریستی آن افزوده است.

منطقه مرکزی

گرجستان یک منطقه مرکزی است که در کوتاه ترین مسیر بین اروپا و آسیا واقع شده است. بازدید کنندگان بین المللی با دسترسی آسان به سه فرودگاه بین المللی (تفلیس، باتومی و کوتائیسی)، راه آهن مدرن و پیشرفته و سیستم ویزای آزاد می توانند از سفر به این کشور لذت ببرند. بازدیدکنندگان می توانند از گرجستان ویزای رایگان شهروندی دریافت نمایند و با کمک آن به 94 کشور سفر کرده و اجازه اقامت در50 کشور را دریافت نمایند و در گرجستان به مدت 90 روز در یک دوره یک ساله اقامت داشته باشند.

پتانسیل قابل توجه در توسعه املاک و مستغلات

گرجستان پتانسیل قابل توجهی برای توسعه هتل ها و مکانهای تفریحی، خانه های مسکونی، مغازه های خرده فروشی و دفتر کار دارد. به گفته ای. تی. کارنی ( A.T. Kearney)”گرجستان جواهر کوچکی است که اشباع شده است”. این کشور رتبه 6 در شاخص خرده فروشی توسعه جهانی 2015 را بدست آورده است. علاوه بر این سرمایه گذاران می توانند از تقاضای رو به رشد برای ساختن ساختمان های اداری کلاس “A” و تسهیلات ساخت سرگرمی های متنوع بهره مند شوند.

 

فرصت های سرمایه گذاری در حوزه صنعت توریست،گردشگری و هتل داری

برای آگاهی از پروژه ها و مشاوره رایگان در بخش صنعت توریست،گردشگری و هتل داری با کارشناسان ما تماس  ۰۰۹۹۵۵۹۱۹۵۵۰۰۲ تماس بگیرید.

وان جورجیا همراه مطمئن و همیشگی شما در بهشت قفقاز،کشور گرجستان

 

پیام بگذارید