پذیرش کلیه امور حسابداری و حسابرسی برای شرکت ها در گرجستان

24مهر1397
0 نظر

در گرجستان سیستم حسابداری پیشرفته ای وجود دارد.
کلیه شرکت‌های موجود در گرجستان داری یک صفحه اختصاصی در وب سایت اداره مالیات هستند.در این صفحه گزارشات مربوط به عملکرد شرکت توسط حسابدار گزارش میشود.
این گزارشات شامل کلیه هزینه‌ها و درآمدها میشود.از واردات کالا یا خرید هرنوع کالا یا خدمات،فروش یا صادرات،تولید،حقوق و تعداد پرسنل،محل و هزینه مربوط به شرکت مثل،دفتر،فروشگاه،انبار،کارخانه‌‌،زمین و هر نوع محلی که در آن فعالیت شرکت انجام میشود و کلیه امور مربوط به شرکت در آن ثبت میشود.
پس از آن بر اساس گزارشات و بازرسی‌های اداره مالیات شرکت موظف از که ماحصل سود حاصل و پس از کسر هزینه‌ها مالیات بر سود که معادله ۱۵ درصد از سود خالص شرکت می‌باشد را به عنوان مالیات ٔبر درامد به دولت پرداخت کند.

انواع مالیات‌هایی که بطور معمول پرداخت میشود:

مالیات بر در آمد:

شرکت‌های با مسئولیت محدود پس از کسر همه هزینه‌ها ۱۵% مالیات بر در آمد پرداخت میکنند.

مالیات بر ارزش افزوده value added tax

شرکتهای که گردش مالی آنها در یک سال به صد هزار لاری برسد می‌بایست مالیات بر ارزش افزوده که معادل ۱۸% می‌باشد نیز علاوه بر مالیات بر در آمد پرداخت نمایند.

این مالیات که از فروش مستقیم پرداخت میشود و در زبان گرجی د .ق .گ نامیده میشود همان مالیاتی است که در زمان واردات در گمرک نیز پرداخت میشود و بعد از آن در حساب شرکت ذخیره میگردد و در زمان فروش از آن جهت پرداخت‌های د.ق. گ شرکت استفاده میشود.

مالیات واردات Import tax

این مالیات به علاوه ۱۸% مالیات بر ارزش افزود برای برخی‌ کالاها جهت واردات تعریف شده که بین ۵ تا ۱۲ درصد متغیر می‌باشد.

مالیات مستغلات

اگر ملکی‌ به نام شرکت خریداری شود از ارزشی که در زمان ثبت اعلام میشود سالانه ۱% مالیات باید پرداخت گردد به طور مثل ملک ۱۰۰ هزار لاری ثبت گردد مالیات آن ۱۰۰۰ لاری در سال می‌باشد.

مالیات حقوق

مورد دیگر مالیات بر حقوق می‌باشد که مدیر عامل از مبلغ حقوق پرسنل ۲۰ % مالیات و ۸۰% به حساب پرسنل خود واریز مینماید مثلا اگر حقوق کارمندی ۵۰۰ لاری باشد ۱۰۰ لاری مالیات و ۴۰۰ لاری حقوق خواهد بود.

مالیات اجاره‌

مالیات اجاره توسط موجر پرداخت میشود و معادل ۲۰% برای املاک تجاری از مبلغ اجاره پرداخت میشود.
بنابراین فعالیت شرکت بدون حسابدار امکان پذیر نمی‌باشد و در این راستا مجموعه ما با گروه حسابداران و ممیزین مالیاتی با تجربه و اطلاعات روز دارای جدیدترین برنامه‌های حسابداری گرجی و توسط حسابدار ایرانی‌ افتخار همکاری با بسیاری از بزرگترین تجار و سرمایه گذاران ایرانی‌ و گرجی در گرجستان می‌باشد.

حسابداری در گرجستان تعیین کنندهای سرنوشت تجارت است و نیاز به به گروه حرفه‌ای می‌باشد، رزومه ما سرشار از رضایت مشتریان محترم شرکتمان است که سالهاست در کنارشان هستیم.

برای هر کسب و کاری این امکان وجود دارد که از نظر مالی مشکل ایجاد شده و به دلیل بی دقتی کلیه شرایط مالی به هم خواهد ریخت. در چنین شرایط بر روی تیم حسابرسی و حسابداری ما حساب کنید. هر گونه اختلالی که در شرایط مالی شما رخ داده باشد را یافته و رفع خواهیم کرد.

مهم نیست که شما در چه مرحله ای از فعالیت ها خود به سر می برید. در هر زمانی که لازم می دانید کافی است با تیم حسابرسی و حسابداری ما تماس گرفته و کلیه امور را به ما بسپارید.

تیم حسابرسی ما با حسابداران موفق گرجی همکاری می کند تا شما را در امور مربوط به مالیات پرداختی شرکتتان کاملا آگاه و راهنمایی نماید با این هدف که بتوانید به درست ترین راه ممکن هزینه های مالیاتی خود را پرداخت کنید.

جهت اطلاعات بیشتر با کارشناسان وان جورجیا تماس بگیرید.

وان جورجیا همراهی مطمئن و همیشگی شما در بهشت قفقاز،کشور گرجستان

پیام بگذارید