در سفر به گرجستان از کجا دیدن کنیم ؟

24مهر1397
0 نظر

گرجستان از جاذبه‌های گردشگری بسیار محبوب، به خصوص در میان ایرانیان است. در این مقاله می‌خواهیم برترین جاذبه‌های گردشگری این کشور را به شما معرفی کنیم.

متسختا (Mtskheta)

یکی از قدیمی‌ترین شهرهای گرجستان و جزو  فهرست میراث جهانی یونسکو است. این شهر در ۲۰ کیلومتری شمال تفلیس واقع شده است و قطعا ارزش یک بار دیدن را دارد.

მცხეთა متسختا

کوتائیسی (Kutaisi)

پایتخت سابق و بزرگ‌ترین شهر گرجستان است که دولت این کشور نیز در این شهر جای دارد.

کلیسای جامع باگراتی ბაგრატის ტაძარი

سوانتی (Svaneti)

منطقه‌ای در شمال‌غرب گرجستان که به واسطه‌ی میراث معماری ارزشمند و چشم‌اندازهای زیبایش معروف است. این شهر نیز در لیست فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

سوانتی (Svaneti)

قفقاز بزرگ (The Great Caucasus)

بلندترین منطقه‌ی کوهستانی در اروپا که بین دریای سیاه و دریای خزر کشیده شده و ۱۲۰۰ کیلومتر امتداد دارد. بلندترین نقطه‌ی این منطقه، کوه البروس (Elbrus) است که در کوه‌های قفقاز قرار دارد.

قفقاز بزرگ (The Great Caucasus)

اوشگولی (Ushguli)

روستایی کوچک که از سطح دریا ۲۲۰۰ متر ارتفاع دارد و در نتیجه مرتفع‌ترین روستای اروپا است. این روستا هم‌چنین به‌واسطه‌ی برج‌های مراقبت خاص‌اش که به سبک سوانتی است، معروف است.

اوشگولی (Ushguli)

پارک ملی برجمی (Borjomi Kharagauli National Park)

یکی از بزرگ‌ترین و شاید خارق‌العاده‌ترین پارک‌های ملی اروپا، پارک ملی برجمی است. کلیسای جامع باگراتی (Bagrati Cathedral) یکی دیگر از آثار تاریخی برجسته در فهرست میراث جهانی یونسکو و شاهکار تاریخ مدرن و قرون وسطایی در معماری گرجستان، کلیسای جامع باگراتی است. این کلیسا در شهر کوتایسی واقع شده است.

پارک ملی برجمی (Borjomi Kharagauli National Park)

صومعه گلاتی(Gelati Monastery)

طی سالیان متمادی این صومعه یکی از اصلی‌ترین مراکز فرهنگی و روشن‌فکری در گرجستان بوده و امروز، یکی از پر بازدیدترین مکان‌های تاریخی در گرجستان است.

صومعه گلاتی(Gelati Monastery)

کلیسای جامع ترینیتی تفلیس (Holy Trinity Cathedral of Tblisi)

این کلیسا که عوام آن را «سامبا» (Sameba) نیز می‌نامند، از تمام شهر تفلیس قابل رویت است. کلیسای جدید این مجموعه که در سال ۲۰۰۴ تکمیل شده است، سومین کلیسای بلند ارتدوکس شرقی در دنیا است.

ناریکالا (Narikala)

ناریکالا دژی مستحکم بر فراز تفلیس و رودخانه‌ی «کورا» (Kura) است. این دژ، جاذبه‌ای است که علاوه بر دیدن خود آن، می‌توانید از منظره بی‌نظیری که از داخل آن می‌توانید دید نیز لذت ببرید. این قلعه مرا یاد دژ بوداپست انداخت.

متخی (Metekhi)

متخی یکی از قدیمی‌ترین محله‌های شهر است که روی تپه‌ای مرتفع بنا شده و کلیسایی کوچک را نیز در خود جای داده است؛ مکانی زیبا و رمانتیک، به‌ویژه به هنگام غروب آفتاب و وقتی که نور نارنجی رنگ خورشید بر تپه می‌افتد.

دریاچه لاک‌پشت (Turtle Lake)

در یک بعدازظهر آفتابی، به همراه دوستان‌تان کمی خوراکی بردارید و یک قایق پدالی اجاره کنید. محلی که دریاچه در آن واقع شده فوق‌العاده زیباست و می‌توانید از جو آرام و محیط زیبای دریاچه لذت ببرید.

پارک متاتسمیندا (Mtatsminda Amusement Park)

این پارک درست کنار برج تلویزیون تفلیس واقع شده و مطمئنا عاشقش خواهید شد. تفریح در این پارک فوق‌العاده ارزان بوده و پر از ایده‌های جالب و جذاب برای لذت بردن است و گفتنی است که این یکی از بهترین پارک‌هایی است که دیده‌ام.

شهر قدیمی (The Old City)

مسلما باید گردشی در شهر داشته باشید و دیدنی‌های مهم شهر از جمله موزه ملی گرجستان، کاخ ریاست‌جمهوری و میدان آزادی را ببینید یا به سادگی در شهر چرخیده و مغازه‌های محلی را ببینید. اگر طرفدار راگبی یا فوتبال هستید، دیدن یک مسابقه در ورزشگاه «دینامو» (Dinamo) را از دست ندهید.

غذاهای تفلیس

در گوشه و کنار شهر، رستوران‌های محلی سنتی و مدرن بسیاری وجود دارد که بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای‌ محلی گرجی را سرو می‌کنند. لذت ببرید!

باتومی (Butumi)

شهری بندری و بسیار زیبا بر کرانهٔ دریای سیاه و در کشور گرجستان است که هر ساله توریست ها از سراسر جهان برای لذت از بردن از این شهر به این شهر سفر میکنند

برای گشت در شهر و آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری گرجستان با کارشناسان وان جورجیا تماس بگیرید.

وان جورجیا همراهی مطمئن و همیشگی شما در بهشت قفقاز،کشور گرجستان

پیام بگذارید