قازبگی (ყაზბეგი)

23مهر1397
0 نظر

 

آشنایی با شهر قازبگی به گرجی (ყაზბეგი)

آبانو (شهر قازبگی) (به لاتین: Abano (Kazbegi municipality) در گرجستان است که در متسختا-متیانتی واقع شده‌است.

قازبگی (به گرجی: ყაზბეგი یا მყინვარწვერი) نام کوهی است در شمال شرق گرجستان و در نزدیکی مرز روسیه واقع شده و ارتفاع آن ۵۰۴۷ متر است.

درجهٔ سختی قلهٔ این کوه با درجهٔ سختی قله‌های رشته‌کوه هیمالیا برابری می‌کند و به نام اورست کوچک مشهور است. کوهنوردان ایرانی برای نخستین بار در سال ۱۳۸۲ آن را فتح کردند.
شهر قازبگی یکی از جاذبه های طبیعی کشور گرجستان میباشد.

کلیسای ترینیتی گرگتی (Gergeti Trinity Church (Georgian: წმინდასამება در شمال شرقی گرجستان و خارج از شهر استپ انسمیندا (Stephantsminda) در ارتفاع ۲۱۷۰ متری واقع شده و نام این بنا به علت قرارگیری روستای گرگتی در نزدیکی کلیسا، به کلیسای ترینیتی گرگتی تغییر یافته است. همچنین این کلیسا در سمت راست رودخانه چخری(Chkheri) نزدیک به پنجمین کوه بلند گرجستان، کوه قازبگی ( Kazbek) بنا شده است. این مکان در قرن چهاردهم در بالای کوه های شیب داری ساخته شده که توسط طبیعت خاصی احاطه گردیده است و در حال حاضر نمادی برای گرجستان محسوب می‌شود.

کلیسای ترینیتی گرگتی

این کلیسا، چشم انداز بسیار زیبایی از کوه قازبگی را برای همگان ترسیم می‌کند. نام دیگر این کوه، مکینوارتسوری (Mkinvartsveri ) است (به معنی کوه یخ).

صعود به کلیسا از داخل شهر، سخت و دشوار به نظر می‌آید اما بعد از رسیدن به روستای گرگتی با طی کردن مسافت زمانی در حدود یک ساعت با عبور از جاده مارپیچ می‌توان به راحتی به کلیسا مشرف شد.
شهر قازبگی یک منطقه ی کوهستانی میباشد که در طول سفر به این شهر با مناظر واقعا زیبایی همچون جاده های زیبا،رودخانه های شگفت انگیز ، جنگل و … روبه رو خواهید شد.

کلیسای ترینیتی، تنها کلیسا در بخش شمالی گرجستان بوده و معماری های صورت گرفته در این مکان کاملاً سنتی و نشان دهنده هنر و طراحی گرجی ها می ‌باشد. در این کلیسا، تزئیناتی بر روی بلوک ها و سنگ ها صورت گرفته و پنجره ها در آن به گونه ای طراحی شده اند که داخل کلیسا در تمامی ساعات روز، اندکی تاریک باشد و همچنین یک برج ناقوس کوچک با تزئینات خاص و چند نقش برجسته در نزدیکی کلیسا بنا شده است. متأسفانه کسی اجازه عکس گرفتن از داخل این کلیسا را ندارد.

در حال حاضر کلیسای ترینیتی به عنوان یک مکان جذاب توریستی در کشور گرجستان محسوب می‌شود و هر سال علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب می کند.

سومین قله بلند مرتبه کشور گرجستان یعنی قله قازبگی یا قله قازبک که در زبان محلی ” مقینواری ” نامیده میشود در این مکان قرار گرفته است . مرتفع ترین قله گرجستان قله ” شخارا ” به ارتفاع ۵۲۰۱ متر می باشد. این قله در رشته کوههای قفقاز که بین دریای سیاه و دریای خزر امتداد دارد واقع شده اند.

برای سفر به این منطقه و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان وان جورجیا تماس بگیرید.

وان جورجیا همراهی مطمئن و همیشگی شما در بهشت قفقاز،کشور گرجستان

پیام بگذارید