آمادگی صنایع آذربایجان شرقی برای همکاری با سرمایه گذاران گرجستان

27مهر1397
0 نظر

استاندار آذربایجان شرقی از آمادگی صنایع و واحدهای تولیدی استان برای همکاری با سرمایه گذاران گرجستانی خبر داد.
به گزارش وان جورجیا و به نقل از خبرگزاری مهر، مجید خدابخش ظهر امروز سه شنبه در دیدار با رئیس گروه دوستی پارلمانی گرجستان با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های آذربایجان شرقی گفت: تبریز با توجه به موقعیت جغرافیایی خود دارای چند منطقه آزاد اقتصادی و تجاری است و آمادگی این را داریم تا با سرمایه گذاران گرجستانی همکاری کنیم.
وی با اشاره به اینکه امیدواریم روابط خوب دو کشور باعث شود تا بازرگانان هر دو کشور با تجارت و سرمایه‌گذاری حجم مبادلات تجاری بین آذربایجان شرقی و گرجستان را افزایش دهند، ابراز داشت: تبریز در مسیر جاده ابریشم قرار دارد و این فرصت خوبی است.
خدابخش سپس به رویداد تبریز۲۰۱۸ اشاره کرد و گفت: تبریز امسال به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای جهان اسلام انتخاب شده است و برنامه های مختلفی در این شهر درحال برگزاری است و از گردشگران گرجستانی نیز دعوت می کنم تا به تبریز و ایران سفر کنند. ایران با گرجستان روابط خوبی دارد و می توان این همکاری ها را افزایش داد.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه کفش و چرم تبریز در سطح جهانی شهرت زیادی دارد، ادامه داد: ۸۵ درصد چرم کشور در تبریز تولید می ‌شود.
وی با اشاره به اینکه کفش دست ‌دوز و کفش‌ های کارخانه‌ ای با برند اروپایی در تبریز تولید می ‌شود، گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ و خوبی در تبریز وجود دارد.
خدابخش ادامه داد: ۲ میلیارد و ۴۰۰ دلار صادرات از آذربایجان شرقی به کشورهای مختلف طی سال ۹۶ انجام شده است، همچنین از این میزان ۵۰۰ میلیون دلار مربوط به صنایع غذایی استان است.

پیام بگذارید