گرجستان بازار مناسب کالای با کیفیت ایرانی

27مهر1397
0 نظر

رئیس اتاق مشترک ایران و گرجستان گفت: گرجستان بازار مناسبی برای عرضه کالاها و محصولات ایرانی است.
به گزارش وان جورجیا فاطمه مقیمی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: حضور تجار ایرانی در گرجستان با لغو روادید بین دو کشور از یک سال قبل تاکنون بسیار آسان تر شده است.
وی همچنین اظهارداشت: این اقدام فرصت مغتنمی برای تجار و بازرگانان ایرانی است که بتوانند محصولات با کیفیت ساخت داخل را در بازارهای این کشور ارائه و از فرصت های اقتصادی پیشرو به نحو احسن استفاده کنند.
رئیس اتاق مشترک ایران و گرجستان گفت: اگر کیفیت و شرایط مطلوب مورد درخواست طرف گرجی در تولیدات داخلی و همینطور در عرضه و تحویل به موقع کالا مد نظر قرار گیرد بدون شک گرجستان بازاری مناسب برای ایران خواهد بود.
وی در ادامه به دو مشکل بزرگ بر سر راه تجارت ایران و گرجستان اشاره کرد و افزود: نبود حمل و نقل بجا و به موقع کالا و عدم مراودات بانکی و در عین حال نقل و انتقال پولی از جمله این موارد است.
مقیمی بیان داشت: در حال حاضر محدودیت های اساسی به لحاظ ناوگان جهت حمل و نقل کالا بین دو کشور به چشم می خورد چرا که جای ناوگان گرجی در این مسیر به شدت خالی و در برابر تعدادی تردد محدود سفر در سال از طریق ناوگان ایرانی برای مقصد گرجستان وجود دارد.
رئیس اتاق مشترک ایران و گرجستان یادآورشد: عدم مراودات بانکی و نقل و انتقال پول بین دو کشور از دیگر موضوعات مسئله دار دربحث تجارت بین تهران و تفلیس است که باید هرچه سریعتر حل و فصل شود.

پیام بگذارید