آشنائی با دریاچه های گرجستان

27مهر1397
0 نظر

دریاچه های تفلیس


زیباترین صحنه های  که در گرجستان میتوان دید، دریاچه های وصف ناشدنی با طلوع و غروب های عاشقانه آن است.

کشور گرجستان دریاچه های بی نظیردارد که در سرتاسر این مرز و بوم گسترده شده اند.

برخی از این دریاچه ها در نزدیکی تفلیس می باشد همانند:

  • دریاچه لیسی

  • دریاچه لاکپشت

  • دریاچه تفلیس

و گردشگران به راحتی می توانند از مناظر وصف نشدنی آنجا لذت ببرند؛ اما دسترسی به برخی از این دریاچه ها نیاز به جستجو بیشتری دارد.


کوتاه در مورد گرجستان

گرجستان در سال های اخیر مورد توجه مردم کشورمان واقع شده و افراد زیادی را به ویژه در فصول گرم راهی گرجستان میکند.

اگر چه این کشور سرسبز جاذبه های زیاد و دیدنی دارد اما نباید از دیدن دریاچه ها و مناظر بکر و طبیعی آن غافل شد.

تفلیس به عنوان پایتخت گرجستان بیشترین جمعیت گردشگر را در خود جای داده است اما سفر به مناطق بکر گرجستان به اندازه گشت و گذار در تفلیس جذاب و خاطره انگیز خواهد بود.

تفلیس
مختصری در مورد گرجستان

این کشور زیبا دریاچه های زیادی در اطراف خود دارد که سالیانه گردشگران زیادی را به این کشور می کشاند.

برخی از این دریاچه در نزدیکی تفلیس قرار دارند و گردشگران به راحتی می توانند از مناظر وصف ناشدنی آنجا لذت ببرند؛ اما دسترسی به برخی از این دریاچه ها نیاز به همراه و یا نقشه دارد.


در این مطلب سعی داریم شما را با زیباترین دریاچه های گرجستان آشنا سازیم.

  1. دریاچه توباورچکیلی( Tobavarchkilli)
    این دریاچه های زیبا در کوه های اگریسی در سامرلو قرار دارد. مجموعه ای بسیار شگفت انگیز از چند دریاچه کوچک که هر یک زیبایی خاص خود را دارد. برای تماشای این دریاچه می توانید یک جیپ کرایه کنید و به راحتی به آنجا بروید یا از ون هایی که از زوگدیدی به موخیری حرکت می کنند، استفاده کنید. کرایه سفر با این ون ها بسیار ارزان بوده و کاملا به صرفه است.

موخیری نزدیک ترین محل به این طبیعت چشم نواز است. برای رسیدن از موخیری به این دریاچه نیاز به کمی پیاده روی است. باید گفت اگر چه دریاچه توباورچکیلی زیباترین دریاچه و طبیعت گرجستان را دارد اما مسیر دسترسی به آن کمی دشوار است.

دریاچه توباورچکیلی
lake Tobavarchkilli
  1. دریاچه تاباسکوری (Tabaskuri)

کسانی که با تور تفلیس به این کشور سفر می کنند، این دریاچه بهترین مسیر دسترسی را دارد.
از تفلیس هر روزه ون هایی به سمت باکوریانی حرکت می کنند که هزینه آنها برای این گردش بسیار مناسب است. از باکوریانی می توانید با جیپ کرایه ای و به راحتی خود را به دریاچه برسانید. این دریاچه بسیار زیبا و تماشایی است و قطعا ارزش آن را دارد که در برنامه سفر خود وقتی را به بازدید از آن اختصاص دهید. همچنین برای کسانی که تمایلی به پیاده روی ندارند این دریاچه با جیپ کرایه ای بسیار راحت است.
دریاچه
Tabaskuri lake
  1. دریاچه کلیتسدی(Kelitsadi
طبیعتی بسیار زیبا که با وجود دریاچه به یک مکان تفریحی کامل تبدیل شده است. برای لذت بردن کامل از مناظر این منطقه بهتر است یک روز در این مکان چادر بزنید. برای سفر به این دریاچه فوق العاده زیبا با صرف 10 تا 15 دلار می توانید با استفاده از ون هایی که تفلیس را به مقصد دره تروسو ترک می کنند، به مکان مورد نظر برسید. البته باید تا رسیدن به دریاچه قدری پیاده روی کنید.
بازدید از این دریاچه نیز برای مسافرین تفلیس بسیار راحت بوده و با داشتن یک نقشه خوب و یا جی پی اس می توانید خیلی زود دریاچه را پیدا کنید.

  1. دریاچه Udziro

به معنای بی انتها نام یک دریاچه بسیار زیبا و شگفت انگیز در دل آلپاین است.

این دریاچه در نزدیکی اقامتگاه معروف شاوی قرار گرفته است. از اقامتگاه تا دریاچه مسیری طولانی اما  زیبا است که گذشت زمان را برایتان بی معنی خواهد کرد. البته باید بدانید که برای رسیدن به این دریاچه بیش از یک روز باید پیاده روی کنید! اگر چه مسیر شما در میان آبشارها و جنگل ها خواهد بود اما برای رسیدن به اقامتگاه باید از ون های دیبویه به مقصد اونی استفاده کنید که حدود 15 دلار هزینه دارد. سپس ماشین کرایه خود را به اقامت گاه برسانید.
دزیاچه
Udziro

 

وان جورجیا ارائه خدمات سرمایه گذاری در گرجستان و اقامت گرجستان به همراه مشاوره رایگان
و دریاچه های بسیاری که در مقالات بعدی به آن می پردازیم…

شرکت وان جورجیا همراه همیشگی شما در کشور زیبای گرجستان

00995591955002

پیام بگذارید