شرایط و هزینه اخذ اقامت دائم گرجستان چگونه است ؟

17شهریور1401
0 نظر
Five Essential Georgia Cities To Visit After Atlanta

در نگاه اولیه عموم مردم، سطح رفاه و زندگی در گرجستان بسیار پایین تر از دیگر کشور های اروپایی به نظر می رسد. این طرز فکر به صورت مطلق درست نیست. مزایا و معایب زندگی در گرجستان چیست؟ هزینه اخذ اقامت دائم در گرجستان چقدر است؟ میانگین درآمد در این کشور چقدر است؟ همچنین افراد بسیار زیادی قصد سرمایه گذاری و زندگی دائم در کشور های دیگر را دارند. ایا میتوان گرجستان را به عنوان یکی از این کشور ها به این افراد پیشنهاد داد؟

The BEST Tbilisi Meet the locals 2022 - FREE Cancellation ...

همانطور که گفته شد، طرز فکر عموم، دید اشتباهی را نسبت به برخی کشور های اروپایی دارد. در ادامه با وان جورجیا همراه باشید تا به صورت واقع بینانه به تمامی سوالات پاسخ دهیم.

 

هزینه زندگی در گرجستان

شرایط زندگی در گرجستان

گرجستان یکی از کشور های اروپای شرقی است که در منطقه رشته کوه های قفقاز قرار گرفته ات. اولین کشور در سمت غرب به دریای سیاه منتهی می شود. از همسایگان این کشور میتوان به روسیه در شمال و آذربایجان و ارمنستان و ترکیه در جنوب اشاره کرد. پایتخت این کشور شهر تفلیس است که قسمت اعظم جمعیت این کشور را در خود جای داده است.

درباره هزینه های اخذ اقامت و شرایط کار در گرجستان میتوان گفت که بیشترین میزان حقوق در این کشور مربوط به مدیران مرتبط در زمینه فروش املاک و مستغلات می باشد. همچنین نمایندگان فروش و که بخشهای فنی را در دست دارند به تبع، درامد خوبی خواهند داشت. نرخ بیکاری در این کشور حدود 12 درصد است و به طور کلی، این کشور نیاز زیادی به نیروی کار کمتر از 30 و 35 سال دارد.

کسب و کار مهاجرین در گرجستان

دولت گرجستان، برای افرادی که قصد سرمایه گذاری در گرجستان را دارند، احترام بسیار والایی قائل است و شرایط را برای سرمایه گذاران خارجی فراهم کرده. تمامی تبعه های خارجی که به صورت قانونی به این کشور وارد شده باشند، می توانند به راحتی یک حساب در بانک افتتاح کنند و به کسب و کار بپردازند.

Five Essential Georgia Cities To Visit After Atlanta

به صورت کلی، در تمامی کشور ها، پیدا کردن شغل برای تبعه های خارجی نسبت به شهروندان آن کشور، کمی سخت تر است. عواملی مانند اطلاعات کامل از زبان، اطلاعات کامل در زمینه فرهنگ و همچنین بازار کشور مقصد، میتواند مسیر یافتن شغل و حتی سرمایه گذاری را برای مهاجرین بسیار هموار تر کند. همچنین اداره آمار این کشور نیز اطلاعات امیدوار کننده ای در خصوص نرخ بیکاری مهاجرین در این کشور برای مهاجرین ارائه داده. طبق این آمار، از سال 2014 تا سال 2019 نرخ بیکاری مهاجرین از 17.3 درصد به 14.6 درصد رسیده و نرخ بیکاری این کشور هم اکنون 12 درصد است.

 

اقامت گرجستان با خرید ملک

هزینه اقامت دائم در گرجستان

اخذ اقامت دائم در گرجستان، نسبت به اقامت در کشور های دیگر اروپایی کم هزینه تر است. این کشور برای اعطای اقامت دائم به مهاجرین شرایط نسبتا ساده ای دارد که عبارت است از: حداقل 6 سال زندگی در این کشور که باعث آمیخته شدن فرد با فرهنگ و جامعه این کشور می شود.

مهاجرینی که قصد اخذ اقامت دائم این کشور و پاسپورت کشور گرجستان را دارند باید شرایط زیر را دارا باشند:

·         حداقل 6 سال زندگی در این کشور

·         تسلط به زبان گرجی و موفق بود در آزمون آن

·         عدم ارتکاب جرم

·         ضمانت دو نفر از شهروندان گرجستان مبنی بر تایید زندگی فرد در این کشور

اما برای اطلاع از هزینه اخذ اقامت دائم این گرجستان چندین راه پیش روی مهاجرین است. ویزای تحصیلی، ویزای کار، سرمایه گذاری، پناهندگی، تولد و ازدواج راه های اقامت در این کشور است. این که بخواهیم بگوییم کدام راه بهترین روش اقامت دائم در این کشور است و و هزینه اقامت در گرجستان از کدام طریق کمتر خواهد بود، پاسخ یک کلمه ای نخواهد داشت. بلکه با توجه به شرایط افراد، ممکن است روش های بهتر برای اخذ اقامت افراد، متفاوت باشد.

Complete guide to Georgia - Lonely Planet | Europe

به طور کلی، با توجه به این که افراد معمولا برای سرمایه گذاری به این کشور مهاجرت می کنند، این راه، توجه دولت گرجستان را بیشتر به خود جلب کرده. به طوری که مهاجرینی که قصد سرمایه گذاری در حوزه های تکنولوژی و خصوصا اقتصاد این کشور را دارند، بسیار مورد احترام دولت گرجستان هستند. از این رو، این یکی از بهترین راه های اقامت دائم این کشور، سرمایه گذاری در زمینه املاک و اراضی است.

از طرف دیگر، ارزان ترین راه مهاجرت به این کشور، مهاجرت از طریق ویزای کار است. همانطور که گفته شد، میزان بیکاری در این کشور بسیار کم است و هر ساله در حال کاهش است. اقتصاد این کشور بسیار پویا است و افرادی که قصد کار در این کشور را دارند می توانند به راحتی زندگی جدیدی در این کشور شروع کنند. از روش های دیگری که میتوان ویزای کار این کشور را دریافت کرد، دعوتنامه های کاری از کارفرمایان است. ویزای کار همانطور که گفته شد، کم هزینه ترین راه اخذ اقامت دائم گرجستان است. همچنین راحت ترین راه اخذ ویزای کاری، مکاتبه با شرکت ها و کارفرمایانی است که نیازمند نیروی کار هستند.

هزینه زندگی در کشور گرجستان

قبل از مهاجرت به گرجستان باید از هزینه های زندگی در این کشور اطلاعاتی داشته باشید. به صورت کلی، هزینه آغاز زندگی مجدد در گرجستان 500 یورو تا 600 یورو در ماه هزینه بر خواهد بود. این مقدار هزینه ها می تواند تا مدتی ادامه دار باشد و برای یک زندگی متوسط رو به بالا و استاندارد های بالا در نظر گرفته شده است. پس از 6 ماه تا یک سال و کار در این کشور، مهاجرین معمولا می توانند زندگی خود را با حقوق خود و به صورت مستقل از سرمایه اولیه خود بگذرانند و همچنین مقداری از حقوق پس انداز کنند.

برخی هزینه هایی که مربوط به زندگی پس از اخذ اقامت در گرجستان است در ادامه آورده شده.

اقلام هزینه به دلار آمریکا
هزینه اجاره یک ماه یک آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر تقریبا 385 $
هزینه اجاره یک ماه یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر تقریبا 570 $
هزینه غذا در یک رستوران ارزان قیمت تقریبا 5 $
هزینه غذا برای د نفر در یک رستوران میان رده تقریبا 19 $
اب (بطری 330 میلی لیتری) تقریبا 0.25 $
شیر (یک کیلوگرم) تقریبا 1.2 $
برنج (یک کیلوگرم) تقریبا 1.3 $
پنیر محلی (یک کیلوگرم) تقریبا 5 $
سیب (یک کیلوگرم) تقریبا 1 $
موز (یک کیلوگرم) تقریبا 1.2 $
گوجه فرنگی (یک کیلوگرم) تقریبا 1.1 $

How Much It Costs to House a Family of 4 in Louisiana - Biz New ...

هزینه های آورده شده در جدول بالا، از هزینه های ضروری برای یک زندگی معمولی در این کشور است. هزینه های زندگی در این کشور با هزینه در کشور های همسایه مانند مجارستان تقریبا برابر و حتی مقداری کمتر است. از این رو مهاجرینی که قصد اقامت دائم در کشور های اروپای شرقی را دارند، گرجستان را به عنوان انتخاب اول خود در نظر می گیرند. همچنین اقتصاد گرجستان در بین کشور های شرق اروپا، شرایط بهتری برای مهاجرین دارد. این به این معناست که زندگی مهاجرین در این کشور بسیار راحت تر از کشور هایی مانند ارمنستان و مجارستان است

 

تحصیل در گرجستان

مزایای اقامت در گرجستان

همانطور که گفته شد، اروپایی بودن و رشد اقتصادی از مهم ترین دلایل جذب مهاجرین به کشور های اروپایی است. از میان کشور های اروپای شرقی، گرجستان پویا ترین اقتصاد را دارد و پذیرای سرمایه گذاران در زمینه های مختلف است. هزینه های اخذ اقامت و زندگی در گرجستان، همانطور که بار ها اشاره شده ایت، مقرون به صرفه تر از بسیاری از کشور های دیگر اروپای شرقی و کشور هایی مانند ترکیه است. و طبق آمار بین المللی، این کشور جزء 15 کشور ارزان قیمت برای مهاجرین بین المللی ست. این کشور یکی از بهترین کشور های اروپایی برای سرمایه گذاری است زیرا اقتصاد این کشور هر ساله در حال رشد بیشتر است و احتمال عضویت دائم این کشور در اتحادیه اروپا، می تواند جهش بزرگی در اقتصاد این کشور رقم بزند.

Georgia braces for exodus of Russian tourists | Eurasianet

از مزایای دیگری که این کشور دارد این است که، ایرانیان برای سفر به گرجستان نیاز به ویزا ندارند و می توانند قبل از مهاجرت به این کشور سفر کنند. با سفر به این کشور میتوان از پتانسیل های شغلی، فرهنگ و مردم این کشور اطلاعات بهتری کسب کرد. بدین ترتیب می توانید تصمیم خود را درباره اقامت گرجستان از جوانب بیشتری بسنجید و با خیال آسوده تری تصمیم گیری کنید.

مهاجرت با وان جورجیا

سوال مهم و پرتکراری که درباره مهاجرت به گرجستان وجود دارد این است که آیا واقعا همکاری با وکلای مهاجرت الزامی است؟ افرادی هستند که قصد مهاجرت دارند و اطلاعات کافی از موارد حقوقی و قانونی مهاجرت به این کشور اطلاع دارند. این افراد نیاز به مشاوره دائم با یک وکیل ندارند و می توانند در صورت بروز مشکلات پیچیده، با یک وکیل مشورت کنند. از طرف دیگر افرادی که قصد مهاجرت دارند و از موارد قانونی مهاجرت در کشور مقصد اطلاعاتی ندارند، در صورت مشاوره با وکیل، ریسک بسیار زیادی انجام می دهند.

پیام بگذارید