هزینه زندگی در گرجستان چقدر است ؟ شرایط و هزینه تحصیل ، خرید خانه و..

9شهریور1401
0 نظر
Investors in Georgia discover that Ease of Doing Business rankings ...

از دغدغه های افرادی که قصد مهاجرت دارند، هزینه های مهاجرت و هزینه های زندگی در آن کشور است. یکی از کشور هایی که همیشه مورد توجه مهاجرین بسیاری بوده، کشور گرجستان است. این کشور اقتصاد پویا و امنیت بسیار بالایی دارد که از مهم ترین موارد برای هر فردی است که قصد مهاجرت دارد. کشور گرجستان سه سال متوالی به عنوان امن ترین کشور دنیا انتخاب شده. ارزان بودن هزینه های زندگی در گرجستان، از موارد دیگری است که مهاجرین را از سراسر دنیا به این کشور جذب میکند. اما شرایط زندگی در گرجستان چگونه است؟ در ادامه تا انتها با این مقاله همراه باشید تا به سوالات شما پاسخ داده شود.

معرفی کشور گرجستان

گرجستان یکی از کشورهایی است که در ناحیه آسیای غربی و اروپای شرقی قرار دارد. این کشور در شرق دریای سیاه واقع شده و یکی از جذاب ترین کشور های توریستی است. کشور گرجستان 3 میلیون و 700 هزار نفر جمعیت دارد. حدود 45 درصد جمعیت این کشور در پایتخت این کشور یعنی تفلیس زندگی میکنند. کشور گرجستان به صورت کلی معتدل و بارانی است که دلیل آن وجود رشته کوه های قفقاز و جلوگیری از باد های سرد شمالی است. شهر های مهم این کشور که عمده مهاجرین را به این کشور جذب می کنند عبارتند از: تفلیس، باتومی، مستیا.

About Georgia

هزینه های زندگی در گرجستان

هزینه های زندگی در گرجستان بسیار ارزان تر از هزینه های زندگی در ایران است. به همین دلیل، افرادی که به صورت کلی قصد مهاجرت دارند، گرجستان را یک گزینه ایده آل در نظر میگیرند. زندگی در این کشور نسبت به بسیاری از کشور های اروپایی به صرفه است. با این که گرجستان در بین اعضای دائم اتحادیه اروپا قرار ندارد و عضو ناظر است. ولی هزینه های زندگی در این کشور از بسیاری از کشور های اروپایی بسیار پایین تر است. با این حال احتمال اینکه گرجستان در آینده عضو دائم اتحادیه اروپا شود بسیار زیاد است. دلیل این پیش بینی اقتصاد این کشور است که با سرعتی باور نکردنی در حال پیشرفت است.

در ادامه به حداقل هزینه مورد نیاز برای زندگی در گرجستان خواهیم پرداخت. اداره ملی آمار کشور گرجستان اعلام کرده که هزینه زندگی یک خانواده دو نفره در گرجستان حداقل 323 لاری است. حداقل هزینه یک خانواده سه نفره 260 لاری، خانواده 4 نفره، 290 لاری خواهد بود. این هزینه هایی که گفته شد درباره شهر تفلیس، پایتخت این کشور، است. در شهر های دیگر گرجستان، ممکن است هزینه های مذکور، متفاوت باشند.

 

 

هزینه اقامت در گرجستان

هزینه زندگی و تحصیل در گرجستان

دانشگاه هایی به سطح علمی مورد قبولی در گرجستان در حال فعالیت هستند. از بین رشته هایی که دانشجویان بین المللی برای تحصیل در گرجستان انتخاب می کنند، پزشکی بیشترین طرفدار ها را دارد. سیاست های جذب دانشجو در گرجستان بسیار اسان است و دانشگاه ها معمولا مدارک علمی معتبری ارائه میکنند. هزینه زندگی دانشجویی در گرجستان بسیار کمتر از دیگر کشور های اروپایی مانند انگلیس و کشور هایی مانند کانادا است. از این رو دانشجویان، به خصوص در رشته پزشکی، علاقه بسیاری برای تحصیل در این کشور از خود نشان میدهند.

University of Georgia Board of Visitors adds new members

تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور به طور متوسط 2500 دلار تا 3000 دلار در سال هزینه بر خواهد بود که همانطور که گفته شد، بسیار کمتر از کشورهای اروپایی دیگر است. تحصیل در رشته داروسازی در گرجستان حدود 3500 دلار تا 6000 دلار در سال هزینه خواهد داشت  و مدارک دانشگاه های این کشور در رشته های داروسازی، پزشکی و دندانپزشکی، از معتبر ترین مدارک در جوامع بین المللی هستند.

هزینه های حمل و نقل برای زندگی در گرجستان

حمل و نقل قسمت اعظم زندگی مهاجرین را تشکیل میدهد. مخصوصا دانشجویان و افرادی که قصد سرمایه گذاری در این کشور را دارند، باید حتما در رابطه با هزینه های حمل و نقل که از مهم ترین هزینه های زندگی در این کشور است اطلاعات کاملی داشته باشند تا به مشکل بر نخورند. در ادامه برای راحتی افرادی که قصد مهاجرت به گرجستان را دارند، هزینه های حمل و نقل به صورت لیست آورده شده است.

·         هزینه های حمل و نقل عمومی با اتوبوس و مینی بوس و مترو به طور میانگین 0.5 لاری است. (لازم به ذکر است که این هزینه ها در شهر های مختلف متفاوت است و این هزینه ها مخصوص شهر تفلیس است.)

·         هزینه های حمل و نقل در شهر تفلیس به طور متوسط برای افرادی که اتومبیل شخصی دارند حدود 30 لاری است.

·         تاکسی های درون شهری، برای هر مسیر به طور متوسط 3 لاری دریافت میکنند. و تاکسی های دربست مانند ایران هزینه جابجایی 4 نفر را میگیرند.

·         برای افرادی که قصد خرید خودرو در گرجستان را دارند، قیمت بنزین معمولی و گازوئیل با استاندارد اروپا، 2.3 لاری است.

موارد گفته شده، همگی مربوط به شهر تفلیس هستند و هزینه های زندگی در گرجستان در نقاط مختلف می تواند متفاوت باشد. به خصوص این که بقیه شهر های این کشور بسیار کم جمعیت تر از پایتخت هستند و وسعت بسیار کمتری نیز دارند.

بررسی هزینه های دیگر زندگی در این کشور

همانطور که تا اینجا اشاره شده است، واحد پول کشور گرجستان لاری است. هزینه های ثبت شرکت، سرمایه گذاری و تحصیل در این کشور بسیار ارزان و مقرون به صرفه است. به طوری که هزینه های زندگی یک خانوار در گرجستان ، یک سوم هزینه های انها در ایران است. در ادامه هزینه های روزمره زندگی در این کشور به صورت جدول آورده خواهد شد.

فعالیت ها میزان هزینه
هزینه صرف غذا در یک رستوران ارزان قیمت برای یک نفر به طور متوسط 13 لاری
هزینه صرف غذا در یک رستوران درجه دو برای دو نفر به طور متوسط 50 لاری
هزینه صرف غذا در یک فست فود مانند مک دونالد و KFC برای هر نفر به طور متوسط 11 لاری
قیمت نوشابه کوکا کولا و یا پپسی 330 میلی لیتری به طور متوسط 1.5 لاری
قیمت یک بطری شیر به حجم یک لیتر به طور متوسط 3 لاری
قیمت نان سفید تازه با وزن 500 گرم به طور متوسط 0.8 لاری
هزینه خرید برنج سفید به مقدار یک کیلوگرم به طور متوسط 2.2 لاری
قیمت یک شانه 12 تایی تخم مرغ به طور متوسط 3.5 لاری
قیمت پنیر محلی تازه (هر کیلوگرم) به طور متوسط 10 لاری
هزینه آب و برق و گاز و خدمات شهری یک آپارتمان 85 متری به طور متوسط 150 لاری
هزینه مکالمه با موبایل برای یک دقیقه به طور متوسط 0.25 لاری

پاسپورت گرجستان

این که کشور گرجستان به اتحادیه اروپا خواهد پیوست یا خیر، مسئله ای است که ذهن بسیاری را درگیر کرده. در صورت به وقوع پیوستن این فرضیه، هزینه زندگی در گرجستان ممکن است حتی کمتر از الان بشود. اما در حال حاضر کشور گرجستان فقط عضو ناظر اتحادیه اروپا است ولی با پیشرفت چشمگیری که این کشور در رونق اقتصاد داشته، احتمال به وقوع پیوستن این امر زیاد است.

Georgian parliament to discuss amendments to Law on Citizenship

از طرف دیگر، ویزای گرجستان شینگن حساب نمی شود و این یک امتیاز مثبت حساب میشود. زیرا برای اقامت کمتر از 45 روز در این کشور، نیازی به ویزا نیست. ولی برای مهاجرت دائمی و یا مهاجرت تحصیلی یا حتی مهاجرت برای کسب و کار، شما نیاز به ویزا خواهید داشت.

 

 

اقامت گرجستان با خرید ملک

وضعیت کسب و کار در گرجستان

تا به اینجای مقاله، چندین بار به اقتصاد بسیار عالی کشور گرجستان اشاره شده. از دیگر مواردی که باید درباره مهاجرت به کشور های دیگر در نظر گرفت، شرایط کاری است. مهاجرین معمولا در پی زندگی بهتر به کشور های خارجی مهاجرت میکنند اما باید قبل از مهاجرت درباره رونق بازار کسب و کار مورد نظر خود، اطلاعات کافی داشته باشید.

اگر بخواهیم به صورت کلی به بحث در این باره بپردازیم، میتوان گفت در تمامی کشور های دنیا، یافتن شغل برای تبعه های خارجی سخت تر از تبعه های آن کشور است. گرجستان نیز از این قاعده مستثنی نیست ولی تسلط افراد به زبان گرجی میتواند شانس افراد را برای یافتن شغل به صورت بسیار زیادی بالاتر ببرد. سرمایه گذاری در گرجستان و همچنین تهیه ملک در این کشور، نیازمند تلاش بسیار زیادی است ولی افراد به راحتی با تسلط به زبان گرجی میتوانند زندگی راحتی در این کشور را آغاز کنند.

اخذ ویزای تحصیلی گرجستان، یکی دیگر از راه های مهاجرت به این کشور است که در مقالات دیگر به صورت مفصل درباره آن بحث خواهد شد. البته دانشجویان، به خصوص دانشجویان پزشکی می توانند پس از اتمام تحصیل اقامت گرجستان را بگیرند و به کار در این کشور بپردازند.

Investors in Georgia discover that Ease of Doing Business rankings ...

 

تحصیل در گرجستان

آغاز سرمایه گذاری با وان جرجیا

سیاست های دولت گرجستان نشان داده که سرمایه گذاران خارجی را بسیار محترم می دانند و ارزش زیادی برای آنها قائل هستند. همچنین این مورد که این کشور شگفت انگیز جنبه های سرمایه گذاری بسیار زیادی دارد، غیر قابل انکار است. سرمایه گذاری در خرید و فروش و اجاره خانه های مسکونی در این کشور از بهترین موارد سرمایه گذاری است. شما میتوانی برای اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه سرمایه گذاری وان جورجیا تماس برقرار کنید و تمامی اطلاعاتی که درباره مهاجرت و سرمایه گذاری در این کشور نیاز است را بدست آورید.

 

پیام بگذارید