کمک 9 میلیون لاری اتحادیه اروپا به مناطق روستایی گرجستان

22اردیبهشت1399
0 نظر

اتحادیه اروپا و UNDP برای کمک به مناطق روستایی گرجستان در زمان بحران شیوع ویروس کرونا کمک هزینه 9 میلیون  لاری اهدا کردند.

 

اتحادیه اروپا و برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) برای کمک به مناطق روستایی گرجستان برای برخورد با چالش های اقتصادی و اجتماعی در  بحران شیوع بیماری همه گیر ویروس کرونا، برنامه 9 میلیون دلاری کمک مالی به کمک  آژانس کشاورزی و توسعه روستایی گرجستان (ARDA) آغاز نموده‌اند

این برنامه در هشت شهر: Akhalkalaki، Borjomi، Dedoplistskaro، Kazbegi، Keda، Khulo، Lagodekhi و Tetritskaro جایی که برنامه توسعه سازمان ملل (UNDP)و اتحادیه اروپا با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

برنامه توسعه روستایی به فعابیت های غیر کشاورزی و شرکت های بزرگ در حال رشد، این کمک های مالی به ارزش حدود 170000 لاری در هر پروژه کمک خواهد کرد.

این کمک‌ها به این صورت  طراحی شده‌اند که:

  • رونق بخشیدن به کارآفرینی روستایی

  • ایجاد مشاغل

  • بخبود مدیریت منابع طبیعی

  • اقدامات اقلیمی

روستای گرجستان

 وزیر حفاظت از محیط ‌زیست گرجستان، لوان داوبتاشویلی اعلام کرد:  این برنامه، ابزاری انعطاف‌پذیر و موثر برای تقویت اقتصاد روستایی کشور می باشد.

و کمک خواهد کرد که فعالیت های اقتصادی در مناطق مختلف گرجستان متنوع  و مشاغل غیر کشاورزی در سراسر کشور تقویت شود. “

داویتاشویلی همچنین ادامه داد: ” این کار به تنوع فعالیت‌های اقتصادی در مناطق مختلف گرجستان کمک و مشاغل غیر کشاورزی را در سراسر گرجستان تقویت خواهد کرد.”

کارل هارتزل، سفیر اتحادیه اروپا در گرجستان، خاطرنشان کرد:

” اتحادیه اروپا تمام منابع ممکن برای کمک به گرجستان برای بهبود وضعیت موجود بسیج می‌کند.”

ایشان ادامه دادند که:

من بسیار خرسندم که این کمک های مالی، مناطق روستایی در سراسر کشور را هدف قرار خواهد داد، جایی که توسعه اقتصادی حتی می تواند در مواقع عادی یک چالش بزرگ و سازنده باشد. “

Abastumani. Easter 2018

اتحادیه اروپا و UNDP حامیان طولانی مدت در توسعه روستایی در گرجستان میباشندو تاکنون بیش از 600 میلیون یورو (179.5 میلیون یورو) بین سال های 2013-2022 به گرجستان اختصاص داده اند.

این پشتیبانی و حمایت به منظور بهبود بهره وری کشاورزی ، اصلاح سیاست های توسعه روستایی و ایجاد فرصت های اقتصادی جدید برای روستایان، هم در بخش کشاورزی و غیر کشاورزی می باشد.

شرکت وان جورجیا همراه شما در کشور زیبای گرجستان

راه های ارتباطی ما: واتس آپ، تلگرام 

00995591955002

پیام بگذارید