اقامت گرجستان با خرید ملک | آیا با خرید ملک در گرجستان میتوان اقامت گرفت ؟

27شهریور1401
0 نظر
How to invest in property | money.co.uk

یکی از امن ترین راه های سرمایه گذاری، سرمایه گذاری در کشور هایی است که اقتصاد شکوفا و سیاست های ایمنی دارند. این کشور ها در زمینه ای علمی، ارضی و موارد دیگر میتوانند بهترین موارد سرمایه گذاری باشند. گرجستان یکی از امن ترین کشور های اروپایی برای سرمایه گذاری است. همچنین سرمایه گذاری در گرجستان مزایای دیگری مانند اخذ اقامت گرجستان با خرید ملک را دارد. همچنین در سال های اخیر، زیرساخت هایی برای توسعه صنعت گردشگری این کشور به وجود امده، که این کشور را به یکی از مقاصد اصلی گردشگران شرق اروپا بدل کرده است. Georgia's Tourism Strategy is Starting to Pay Off

هزینه زندگی در گرجستان

مزایای سرمایه گذاری در گرجستان

پایتخت گرجستان یعنی تفلیس، سال ها میزبان سرمایه گذاران خارجی در زمینه های ارضی بوده است. همچنین یکی از معروف ترین مقاصد ایرانی هایی که قصد اقامت در کشور های خارجی را دارند، کشور گرجستان بوده است. میتوان مهمترین مزایای سرمایه گذاری در گرجستان، آسان بودن سرمایه گذاری در این کشور برای ایرانیان، اخذ اقامت گرجستان با خرید ملک و همچنین اقتصاد امن این کشور دانست. بین دو کشور ایران و گرجستان قانون لغو ویزا وجود دارد. به همین دلیل، شرایط مسافرت ایرانیان به این کشور نیز بسیار مهیا و مناسب است. از همین رو، ایرانیانی که قصد سرمایه گذاری در این کشور را دارند، میتوانند قبل از هرگونه اقدامی، به این کشور سفر کنند و شرایط اقتصادی، فرهنگی، و اجتماعی این کشور را در نظر بگیرند و زمینه سرمایه گذاری خود را معین کنند. یکی از مواردی که نشان دهنده این است که کشور گرجستان از مطلوب ترین کشور ها برای سرمایه گذاری است، آمار و ارقامی است که سازمان های معتبر انتشار داده اند. طی آخرین تحقیقات در 5 سال اخیر، گرجستان پس از کره و آمریکا، از بهترین کشور ها برای سرمایه گذاری است. همچنین، حاکمیت لغو ویزا بین دو کشور ایران و گرجستان، سرمایه گذاری و بررسی موارد اقتصادی در این کشور را بسیار برای ایرانیان آسان کرده است. مهاجرت به گرجستان نیز از موارد دیگری است که ایرانیان بسیاری ان را در نظر دارند. از دلایلی که میتوان مهاجرت و زندگی در گرجستان را بسیار مقرون به صرفه کند، درآمد نسبتا بالا و هزینه های پایین زندگی در این کشور است. از آنجایی که گرجستان یک کشور پیر محسوب می شود بازار کار این کشور به نیرو های جوان بسیار نیازمند است. در نتیجه این کشور پذیرای نیروهای علمی و کاری در زمینه های مختلف است.

 اخذ اقامت گرجستان از طریق خرید ملک

یکی از راه ها دریافت پاسپورت برای متقاضیان مهاجرت به گرجستان، سرمایه گذاری در این کشور است. سرمایه گذاری در زمینه اراضی و املاک و مستغلات، از مواردی است که مهاجرین می توانند با اقدام از طریق آن، اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند. اما قوانین حاکم بر این موضوع چیست؟ How to invest in property | money.co.uk مهم ترین بند قانونی که درباره سرمایه گذاری در زمینه ارزی در گرجستان برای مهاجرین وجود دارد عبارت است از: مالکیت املاکی مانند رستوران، خانه، ویلا، هتل، مغازه و دیگر موارد می تواند منجر به اخذ اقامت گرجستان شود. تا سال 2017، مهاجرین با خرید اراضی زراعی نیز می توانند پاسپورت گرجستان را دریافت کنند که این قانون برداشته شده است. با وجود تصویب قانون منع خرید اراضی زراعی توسط مهاجرین توسط دولت گرجستان، هنوز سرمایه گذاری در این کشور بسیار هموار است و مهاجرین میتوانند به راحتی اقامت گرجستان را از طریق خرید ملک دریافت کنند. به طور کلی، با خرید ملک در گرجستان، مالک ارض میتواند اقامت یک ساله گرجستان را دریافت نماید. این اقامت یک ساله، در بازه های زمانی 365 روزه قابل تمدید است و منوط به مالک بودن فرد در طول این یک سال است. اگر فرد در طول 365 روز مالک یک ملک باشد، پس از 6 سال میتواند اقامت دائم گرجستان را دریافت کند. در نهایت برای اخذ تابعیت گرجستان، شخص باید 300 هزار دلار در این کشور سرمایه گذاری کند. با سرمایه گذاری مقدار هزینه اعلام شده، فرد تابعیت دائم گرجستان را دریافت خواهد کرد. در ادامه این موضوع را نیز باید مد نظر داشت که دولت گرجستان تابعیت دوگانه را نمی پذیرد و شخص باید از تابعیت قبلی خود چشم پوشی کند.  

هزینه اقامت در گرجستان

شاخص های اقتصادی گرجستان

اولین نگرانی که متقاضیان مهاجرت به خارج کشور و سرمایه گذاری در گرجستان دارند، سلب مالکیت و مصادره اموال آنها است. شما نیز اگر تصمیم دارید که اقامت گرجستان را با خرید ملک دریافت کنید بایستی به این نکته توجه داشته باشید.  داشتن امنیت سرمایه گذاری به معنی نرخ کمتر مصادره اموال و ریسک کمتر سلب مالکیت است. امنیت سرمایه گذاری به این معناست که سرمایه گذاری در این کشور، دارای ضریب اطمینان بسیار زیادی است. برای ارزیابی ریسک سلب مالکیت و نرخ مصادره، ابتدا باید عملکرد نهاد های قانونی در کشور میزبان و احتمال نگرش منفی که نسبت به سرمایه گذاران مهاجر خارجی دارند را بررسی کرد. نرخ مصادره در نمودار های آمار منتشر شده از منابع معتبر عددی بین یک تا 7 است که هر چه این عدد کمتر باشد، نرخ مصادره پایین تر است و امنیت سرمایه گذاری در آن کشور بیشتر خواهد بود. 7 Reasons Why You Should Study Economics | HBS Online طبق آمارهای دقیق انتشار یافته از تحقیقات سازمان تجارت جهانی، فاکتور سلب مالکیت برای کشور گرجستان در سال های اخیر رو به کاهش بوده است. در سال های 2014 تا 106 این نرخ حدود 4 بوده که متوسط و محتمل خطر محسوب میشود. در صورتی که این نرخ در سال های اخیر به 3 رسیده است که به معنی کمتر از 50% میباشد. نرخ کنونی سلب مالکیت در کشور گرجستان عدد نسبتا قابل قبول و خوبی است.

شاخص کنترل فساد در گرجستان

فساد در کشور ها از مهم ترین عوامل تهدید کننده سرمایه گذاری در کشور ها است و قبل از سرمایه گذاری حتما باید به ان توجه کرد. برای مثال بالا بودن شاخص فساد، احتمال بالای رشوه گیری دستگاه های کشور، احتمال بالای کلاه برداری و همچنین دزدی را نشان میدهد. به طور آشکاری معلوم است که بالا بود شاخص فساد در هر جایی نشان دهنده امنیت پایین سرمایه گذاری در شور است. شاخص کنترل فساد در کشور ها در بازه بین +2.5 تا -2.5 نمایش و مورد بررسی قرار داده میشود. به این معنی که کشور هایی که آمار شاخص فساد به +2.5 نزدیک تر است، کنترل فساد را بسیار جدی تر می گیرند و سیستم قضایی، اطلاعاتی و پلیس آنها، با جدیت به مسائل حقوقی میپردازند. UK Accounting Firm Grant Thornton Fined for Audit of Café Chain ... همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، یکی از راه های مهاجرت و اخذ اقامت گرجستان با طریق خرید ملک و سرمایه گذاری در این کشور است. برای سرمایه گذاری 300 هزار دلار در این کشور، مهاجرین باید از امنیت مالی که قرار است در این کشور داشته باشند مطمئن باشند. در ادامه با ما همراه باشید تا امنیت اقتصادی کشور گرجستان را مورد بررسی قرار دهیم. طبق آمار منتشر شده، کشور گرجستان در 20 سال اخیر، تفاوت بسیار زیادی را داشته است. در سال های 1996 تا 2005، نرخ فساد در کشور گرجستان به صورت ممتد منفی بوده است. کمترین میزان نرخ کنترل فساد در این کشور در این بازه، در سال های 1996 و 2002 است که به حدود -1.5 رسیده بوده است. این آمار فاجعه بار در سال 2011 به بعد به صورت صعودی در حال بهتر شدن بوده و در سال های 2015 تا 2017 به حدود 0.75 رسیده است که نسبتا قابل قبول است. این آمار نشان دهنده قابل اعتماد بودن سیستم قضایی این کشور در رسیدگی عادلانه به پرونده های مختلف است.

شاخص رشد اقتصادی در گرجستان

با توجه به مطالب این مقاله؛ امنیت سرمایه گذاری را به دو قسمت “جلوگیری از ضرر مالی” و “افزایش ارزش اموال” تقسیم کرد. تا به اینجای مقاله، مطالب درباره قسمت اول امنیت سرمایه گذاری یعنی  بسیار کم بودن احتمال ضرر مالی در این کشور بوده است. اما “افزایش ارزش اموال” هدف اصلی سرمایه گذاری است. همانطور که در ابتدای مقاله نیز بحث شد، اقامت گرجستان با خرید ملک یکی از بهترین روش های مهاجرت به این کشور است. اما مهاجرینی که قصد سرمایه گذاری در این کشور را دارند باید مهم ترین فاکتور را در نظر بگیرند: رشد اموال آنها چقدر خواهد بود؟ رشد اقتصادی در کشورها با اندازه گیری درصد تغییر تولید ناخالصی کشور ها محاسبه میشود. افزایش رشد اقتصادی کشور ها به معنای موفق بودن سیاست های دولت و کمتر شدن تورم در کشور ها است. تورم از مهم ترین عوامل تهدید کننده سرمایه گذاری در هر جای دنیا است. در نتیجه متقاضیان اخذ اقامت دائم گرجستان با خرید ملک و سرمایه گذاری، باید حتما به این نکته دقت کنند. رشد اقتصادی در کشور گرجستان به صورت خیره کننده ای حدود 10% بوده و این آمار در بازه زمانی 2010 تا کنون است.

مزایای اخذ اقامت گرجستان با خرید ملک :

اقامت در گرجستان بر اساس خرید ملک می‌تواند برای شما مزایایی داشته باشد. برخی از این مزایا عبارتند از:

۱. حق اقامت بلندمدت:

با خرید ملک در گرجستان و دریافت اقامت بر اساس خرید ملک، شما می‌توانید حق اقامت بلندمدت در این کشور را به دست آورید. این اقامت معمولاً برای مدت یک سال صادر می‌شود و پس از پایان مدت اقامت، می‌توانید آن را تمدید کنید.

۲. امکان اقامت در کشورهای دیگر:

داشتن اقامت در گرجستان، می‌تواند به شما امکان اقامت در کشورهای دیگر نزدیکی از مزایایی که اقامت گرجستان بر اساس خرید ملک دارد، حق اقامت بلندمدت در این کشور است. با دریافت اقامت بر اساس خرید ملک، می‌توانید برای مدت یک سال حق اقامت در گرجستان را به دست آورید و این اقامت را پس از پایان مدت آن تمدید کنید. به علاوه، با داشتن اقامت در گرجستان، می‌توانید به راحتی به کشورهای دیگر نزدیکی به گرجستان مانند ترکیه، ارمنستان و آذربایجان سفر کنید.

3. دسترسی به بازار کار گرجستان:

با دریافت اقامت در گرجستان، می‌توانید به شکل قانونی در بازار کار گرجستان فعالیت کنید و از فرصت‌های شغلی در این کشور بهره‌مند شوید. گرجستان در سال‌های اخیر برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی و ایجاد فرصت‌های شغلی، برنامه‌های گسترده‌ای را اجرا کرده است. با داشتن اقامت در گرجستان، می‌توانید به راحتی به این فرصت‌های شغلی دسترسی پیدا کنید.

۴. امکان تحصیل در گرجستان:

با دریافت اقامت بر اساس خرید ملک، می‌توانید برای تحصیل در گرجستان اقدام کنید. گرجستان دارای دانشگاه‌های با سطح بالا و رتبه‌بندی جهانی است و اقامت در اینکشور می‌تواند فرصتی برای تحصیل در این دانشگاه‌ها باشد.

۵. قوانین مهاجرتی ساده:

قوانین مهاجرتی گرجستان نسبتاً ساده هستند و درخواست اقامت بر اساس خرید ملک نیز به طور سریع و آسان انجام می‌شود. همچنین هزینه‌های نسبتاً کمتری نسبت به کشورهای دیگر برای دریافت اقامت در گرجستان وجود دارد. با این حال، برای دریافت اقامت بر اساس خرید ملک در گرجستان، باید به مواردی مانند ارائه مدارک لازم و پرداخت مبلغ خرید ملک به طور کامل توجه کنید. همچنینممکن است برخی از محدودیت‌ها و شرایط مربوط به اقامت در گرجستان برای سرمایه‌گذاران خارجی وجود داشته باشد که باید آنها را در نظر بگیرید. همچنین، قبل از هرگونه تصمیم‌گیری، بهتر است با مشاوران مجرب در این زمینه صحبت کنید و شرایط و مزایا و معایب این روش را به‌دقت بررسی کنید.

 

تحصیل در گرجستان

وان جورجیا؛ اقامت در گرجستان با خرید ملک

موسسات بسیار زیادی در زمینه سرمایه گذاری در کشورهای خارجی وجود دارند که سرآمد تمامی آنها میتوان به موسسه سرمایه گذاری وان جورجیا اشاره کرد. شما میتواند با بهترین وکلای زمینه سرمایه گذاری و مهاجرت به گرجستان مشورت کنید و بهترین تصمیم را بگیرید. دقت داشته باشید که آشنایی با قوانین مهاجرت و سرمایه گذاری در کشور های مقصد، مهم ترین عاملی است که امنیت سرمایه گذاری را برای شما فراهم میکند. به همین منظور مشورت با وکلایی که به قوانین سرمایه گذاری را در گرجستان مسلط هستند، میتواند شما را از خطرها و ضرر های مالی بسیاری اگاه کند.

پیام بگذارید