سرمایه گذاری در بخش تولیدات

3مهر1397
0 نظر

۱-تفاهم نامه ی تجارت آزاد با مارکت ۹۰۰ میلیون نفری

گرجستان دارای تفاهم نامه ی تجارت آزاد با ترکیه و کشورهای پساشوروی می باشد و در تاریخ ۲۷ جولای ۲۰۱۴ تفاهم نامه جامع و کامل ( (DCFTA را با اتحادیه اروپا به امضاء رسانیده است. همچنین گرجستان دارای تفاهم نامه ی(GSP) با آمریکا، کانادا و ژاپن، نروژ و سوئیس نیز می باشد

۲- هزینه رقابتی کارگر در بخش تولید

میانگین حقوق ماهیانه ی کارگران در صنعت تولید معادل ۳۵۵ دلار با توجه به نرخ بالای بیکاری در گرجستان می باشد و پیش بینی میشود در همین سطح باقی بماند. علاوه بر این کمپانی ها میتوانند از برنامه های بیش از ۱۰۰ مرکز آموزشی در گرجستان برای آموزش پرسنل خود استفاده نمایند که در اکثر اوقات هزینه های آموزش را دولت گرجستان بر عهده میگیرد.

۳- رشد بازار داخلی

کمپانی های فعال در گرجستان میتوانند از رشد بازار داخلی و فرصت های جایگزین واردات به نفع خود بهره برداری نمایند. بطور خاص صنعت های دارای این پتانسیل به شرح ذیل می باشد:

فرآوری مواد غذائی، شیمیائی، پلاستیک ها، مصالح ساختمانی ، بسته بندی شیشه و سرامیک و ……….

۴- هزینه های پائین عوامل تولید

در حال حاضر بیشتر از ۸۰% برق توسط توربین های آبی تولید می شود که نتیجه آن ایجاد مزیت رقابتی در قیمت، برای کشور شده است تا جائیکه هزینه ی مصرف kwh1 معادل ۶ سنت برایkw 30-110 با ولتاژ بالای برق است. کارخانه ها و صنایع با مصرف بالای ۱ میلیون kwhدر سال میتوانند بصورت مشتری مستقیم با شرکت های تولید کننده ی برق وارد مذاکره شوند.

پیام بگذارید