دانشگاه های تفلیس

24مهر1397
0 نظر

دانشگاه های تفلیس
در شهر تفلیس دانشگاها و مراکز آموزش عالی متعددی وجود دارند از جمله:

Tbilisi State University

تاسیس این دانشگاه سال ۱۹۱۸ می باشد و در حال حاضر ۳۵ هزار دانشجو دارد. این دانشگاه بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه در منطقه قفقاز می باشد. این دانشگاه در حال حاضر بنام  دانشگاه جواخشویلی Javakhishvili نیز شناخته می شود و علامت اختصاری آن TSU است.

Ilia  State University

تاریخ تاسیس و تاریخچه کلی دانشگاه: این دانشگاه سال ۲۰۰۶ با عنوان دانشگاه دولتی زبان و فرهنگ ایلیا چاوچاوادزه و انستیتوی تربیت معلم سولخان سابا اربلیانی تاسیس شد. اخیراٌ اکادمی ورزش و تربیت بدنی، کالج تربیت معلم گورامیشویلی، انستیتوی تحقیقاتی آموزش و پرورش گوگباشویلی، رصد خانه فیزیک نجومی ملی اباستومانی، مرکز تحقیقات زلزله شناسی و انستیتوی جانور شناسی با این دانشگاه ادغام شده اند.

نوع دانشگاه: دولتی
سیستم آموزشی سالی
حضوری و تمام وقت/غیر حضوری/مکاتبه ای/مجازی(تحصیل در گرجستان)

مقاطع تحصیلی ارائه شده: کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ؛
تعداد دانشجویان در هر مقطع:  ۸۰۰۰ دانشجو ؛
تعداد اساتید: ۲۰۰ پروفسور و ۱۱۰ محقق ؛

زبان های مورد استفاده در تدریس: گرجی؛

آمار انتشارات علمی- پژوهشی اساتید: این دانشگاه دارای سه نشریه علمی می باشد؛
تعداد کتب موجود در کتابخانه های دانشگاه: بیش از ۲ میلیون؛

Tbilisi State Medical University

تاريخ تاسيس و تاريخچه كلي دانشگاه: دانشكده پزشكي از سال ۱۹۱۸ در دانشگاه دولتي تفليس داير شد. در سال ۱۹۳۰ انستيتوي پزشكي تفليس با ۳ دانشكده تاسيس شد. در سال هاي ۱۹۳۱، ۱۹۳۶، ۱۹۹۳ و ۱۹۹۶ دانشكده هاي مختلفی به آن اضافه شدند. در سال ۱۹۹۲ نام اين مؤسسه از انستيتوي دولتي پزشكي به دانشگاه دولتي پزشكي تغییر نام داد. در حال حاضر ۵ دانشكده از جمله دانشكده پزشكي، دانشكده دندان پزشكي، دانشكده داروسازي، دانشكده بهداشتي، دانشكده پزشكي فيزيكي و توانبخشي در آن دانشگاه فعاليت مي كنند.

نوع دانشگاه : دولتی؛

دانشگاه مذكور مورد تائيد وزارت علوم گرجستان مي باشد.

 

Georgian Technical University

اين دانشگاه بصورت دانشكده فني دانشگاه دولتي تفليس در ۱۶ ژانويه سال ۱۹۲۲ تاسيس شد كه در سال ۱۹۲۸ با دانشكده مهندسي انستيتوي فني تفليس تاسيس شده در سال ۱۹۱۷ ، ادغام گردید. این دانشگاه  از سال ۱۹۳۶ با نام انستيتوي صنعتي گرجستان، از سال ۱۹۴۸ با نام انستيتوي فني گرجستان و از ۶ ژانويه سال ۱۹۹۰ با دانشگاه فني گرجستان فعاليت نموده است. اين دانشكده داراي ۸ دانشكده از جمله دانشكده ساختمان سازي، دانشكده انر‍ژي و مخابرات، دانشكده زمين شناسي، دانشكده فنآوري هاي شيمي و ذوب آهني، دانشكده معماري، شهرسازي و طراحي، دانشكده مهندسي كامپيوتر، دانشكده ماشين سازي، دانشكده تجارت و مهندسي و ۲۸ بخش دیگر تشکیل شده است. در سال هاي اخير چند آموزشگاه اضافي از جمله مدرسه عالي تجارت قفقاز (Caucasian Business school) ، دانشكده آموزش فرانكو – گرجي، دانشجکده آموزش آلماني، آكادمي شبكه هاي CISCO در پايه هاي اين دانشگاه تاسيس شده است.

نوع دانشگاه : دولتی

مقاطع تحصیلی ارائه شده : کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا براي دانشجويان خارجي مقطع پيش دانشگاهي با آموزش زبان گرجي و زبان روسي نيز وجود دارد.

تعداد دانشجویان در هر مقطع: جمعاٌ ۱۲ هزار دانشجو؛

تعداد اساتید (به تفکیک: استادیار، دانشیار و استاد): جمعاٌ ۱۵۰۰ استاد؛

زبان های مورد استفاده در تدریس: گرجی. دوره دكترا به زبان گرجي و به زبان انگليسي؛

Caucasus University

یک دانشگاه خصوصی است که پارتنر دانشگاه ایالتی جرجیا در شهر آتلانتای امریکا می باشد.

Free University of Tbilisi

این دانشگاه در سال ۲۰۰۷ تاسیس شده است و شامل دانشکده مدیریت، انستیتو آفریقا و آسیا و دانشکده حقوق می باشد. دانشگاه آزاد تفلیس علاوه بر دوره های مربوط به مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا دوره های آموزشی کوتاه مدت نیز برگزار می کند.

ارزیابی وزارت علوم ایران از دانشگاههای گرجستان(تحصیل در گرجستان)

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام اداره کل دانش آموختگان وزارت علوم، اعتبار مدارک دانشگاههاي گرجستان به تازگي به روز رساني شده است.

بر اين اساس ۳ دانشگاه Ivane Javakhishvili Tbilisi State University ، Apolon Kutateladze State Academy of Arts و Sarajishvili Tbilis State Conservatoire در رديف دانشگاههاي معتبر گرجستان قرار دارند که اداره کل دانش آموختگان وزارت علوم اعتبار مدارکشان را تاييد کرده است.

همچنين اعتبار مدرک دانشگاه Caucasus University از نظر وزارت علوم، تحقيقات و فناوري فاقد اعتبار اعلام شد.

وان جورجیا همراهی مطمئن و همیشگی شما در بهشت قفقاز،کشور گرجستان

پیام بگذارید