آشنایی با زیبایی های گرجستان

17تیر1398
0 نظر

گرجستان یک کشور جذاب و پر جاذبه است که همواره برای تمامی گردشگران و همچنین کسانی که قصد اخذ اقامت یک کشور دیگر را دارند، یکی از گزینه های اصلی به شمار می رود. به همین دلیل نیز در سال های اخیر جمعیت این کشور به شدت افزایش یافته و تعداد مسافرانی که از اقصی نقاط جهان به پایتخت یا دیگران مناطق این کشور می روند نیز در حال افزایش است. در حقیقت صنعت گردشگری یکی از اصلی ترین صنایع فعال در کشور گرجستان است و این کشور توانسته است با جذب گردشگران به خود، درآمد بالایی را داشته باشد. افزایش گردشگری در گرجستان باعث رونق اقتصادی در این کشور پهناور شده است.
گرجستان کشوری است که در میان دو قاره آسیا و اروپا واقع شده است و به همین دلیل نیز فرهنگ معماری، سبک زندگی و تمامی موارد حاضر در این کشور ترکیبی از این دو قاره است. مردم گرجستان انسان هایی خونگرم و مهمان نواز هستند و هر کسی که به گرجستان سفر کند، می تواند با یک خاطره خوب و لذت بخش به کشور خود بازگردد. گرجستان را می توان سرزمین صخره های وسیع و چشمگیر دانست. کشوری که قلعه های سنگی بسیاری را درون خود جای داده است که همگی آنها مربوط به قرون وسطا و زمان های بسیار دور می باشند و در حال حاضر به یک آثار باستانی زیبا و سرشار از شگفتی تبدیل شده اند. در کنار آثارهای باستانی به جای مانده شما می توانید از طبیعت بکر و زیبای این کشور نیز نهایت لذت را ببرید. اگر شما هم کنجکاو هستید که درباره جاذبه های دیدنی این کشور اطلاعات بیشتری را به دست بیاورید یا شاید می خواهید شهری که می خواهید برای اقامت خود برگزینید را انتخاب کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله جذاب ترین و زیباترین مکان هایی که در گرجستان وجود دارند را به شما معرفی خواهیم کرد.

1. تفلیس، پایتخت رویایی گرجستان

تفلیس پایتخت کشور گرجستان می باشد. اما دلیل اینکه این شهر را در زمره مکان های دیدنی این کشور قرار داده ایم به هیچ عنوان پایتخت بودن آن نیست. دلیل اصلی این انتخاب زیبایی های است که این شهر تاریخی درون خود جای داده است. این شهر در حاشیه رودخانه متکواری واقع شده است و اطراف آن را کوه ها و تپه های وسیع و پهناور احاطه کرده است. شما می توانید قدیمی ترین و صد البته زیباترین بناها و ساختمان هایی که تاکنون ساخته شده اند را در این شهر پر جاذبه مشاهده نمایید.

تفلیس، پایتخت رویایی گرجستان
تفلیس، پایتخت رویایی گرجستان

بهترین کاری که می توانید بعد از اینکه پای خود را در این شهر گذاشتید انجام دهید این است که در خیابان های سنگ فرش شده این شهر قدم بزنید و از زیبایی های طبیعی و قدمت دار این شهر نهایت لذت را ببرید. در گوشه و کنار خیابان های این شهر خانه های مسکونی قدیمی با بالکن های رنگارنگ و چوبی قرار گرفته اند که زیبایی خیابان های تفلیس را دو چندان کرده و سبب شده اند که این شهر به یک جاذبه گردشگری بی نظیر تبدیل شود. شما در هنگام قدم زدن در خیابان های این شهر زیبا ساختمان هایی را می بینید که در آنها مدرنیته و سنت به طرز عجیبی در هم ادغام شده اند. فراموش نکنید که حین گشت و گذار در خیابان های شهر تفلیس قلعه ناریکلا که در یکی از قدیم ترین محله های تفلیس بنا شده است را نیز ببینید. این قلعه در زمان ساسانیان بخشی از خاک ایران بوده است اما با گذر زمان از ایران جدا شده و اکنون به یکی از جاذبه های گردشگری پر بازدید گرجستان تبدیل شده است.

2. شهر زیبا و دیدنی متسختا کشور گرجستان

متسختا یکی از شهرهای دیدنی کشور گرجستان بوده و در حقیقت قطب مذهبی و دینی کشور گرجستان نیز می باشد. دلیل این گفته وجود سه کلیسای بسیار مهم و معروف گرجستان در این شهر می باشد. به همین خاطر نیز شاید بتوان مکته را مهم ترین شهر گرجستان دانست. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این شهر پیش از آنکه تفلیس به عنوان پایتخت گرجستان شناخته شود، پایتخت این کشور بود. شهر مکته علاوه بر موارد عنوان شده، یکی از قدیمی ترین شهرهای گرجستان است و شما می توانید در این شهر مناطقی را مشاهده نمایید که نشانه های حضور انسان ها در بیش از 4000 سال قبل را در خود جای داده است. قدمت یکی از بارزترین ویژگی هایی است که شما می توانید در تمامی شهر های این کشور به چشم ببینید و شهر مکته یکی از اصلی ترین و قدیمی ترین نمونه های موجود است.

شهر زیبا و دیدنی متسختا
شهر زیبا و دیدنی متسختا

3. گرجستان و شهر غاری واردزیا

به دلیل وجود صومعه های بسیار در این شهر، واردزیا را می توان شهر صومعه دانست. زمانی که پا در این شهر می گذارید می توانید متوجه تعداد زیاد راهبه هایی شوید که در این شهر زندگی می کنند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید صومعه هایی که در این شهر واقع شده اند همگی قدیمی و باستانی می باشند. برخی از این صومعه ها متعلق به قرن 12 می باشند و به همین دلیل نیز از نظر باستانی از ارزش بسیار زیادی برخوردار هستند. اگر شما هم جزء کسانی هستید که به صومعه ها و سبک زندگی راهبه های آن علاقمند هستید، می توانید با سفر به این شهر بی نظیر و زیبا با واقعیت های زندگی این افراد آشنا شده و زندگی آنها را از نزدیک لمس کنید.

 شهر غاری واردزیا
شهر غاری واردزیا

4. شهر سنگی اوپلیستیخه گرجستان

اوپلیستیخه نیز یکی دیگر از شهرهای قدیمی گرجستان است که بیش از 3000 سال قدمت دارد به همین دلیل نیز این شهر را باید در زمره شهرهای تاریخی و باستانی جهان به شمار آورد. شهر اوپلیستیخه حدود 1000 سال قبل از میلاد مسیح کشف شد و تا کنون محل زندگی بسیاری از مردم گرجستان بوده است. تمامی ساختمان هایی که در این شهر قرار گرفته اند به وسیله تونل به هم وصل می باشند و همین امر باعث جذابیت بسیار زیاد این شهر شده است.

شهر سنگی اوپلیستیخه
شهر سنگی اوپلیستیخه

5. عظمت ستون آهکی کتسخی پیلار

این منطقه در حقیقت یک تکه سنگ وسیع است که در ارتفاعات گرجستان واقع شده است و حدود 40 متر ارتفاع دارد. در گذشته گروه های مذهبی اعتقاد داشتند که با نشستن در ارتفاعات می توانند به خدا نزدیک تر شوند. به همین دلیل نیز این منطقه به نام ستون زندگی شناخته می شود. مطمئنا باعث شگفتی است که بدانید زمانی که محققان توانستند برای اولین بار از این تخته سنگ بالا بروند با راهبی رو به رو شدند که به مدت 20 سال در بالاترین قسمت این تخته سنگ زندگی می کرده و در تلاش برای نزدیکی به خدا بوده است. به شما پیشنهاد می کنیم که این مکان جذاب و دیدنی را حتما از نزدیک ببینید. چرا که با اطمینان به شما می گوییم که به طور قطع از میزان عظمت و بزرگی آن شگفت زده خواهید شد.

ستون آهکی کتسخی پیلار
ستون آهکی کتسخی پیلار

6. طبیعت زیبای شهر چیاتورا گرجستان

این شهر نیز یکی دیگر از جاذبه های گردشگری گرجستان می باشد. شهری که مملو از دره های شیب دار و گلوگاه های بسیار عمیق و ژرف است. شهر chiatura یک شهر معدنی است و دولت در همان اوایل شناسایی معادن این شهر، برای اینکه کارگران بتوانند با سرعت بیشتری به سر کار خود که معادن بود، بروند، خودروهای کابلی را در این شهر راه اندازی نمود. در حقیقت شما به کمک این خودروها می توانید به هر نقطه ای که می خواهید در این شهر بروید. مطمئن تجربه جا به جایی با این خودروها می تواند برای شما بسیار جذاب باشد. در حقیقت یکی از جاذبه های اصلی این شهر که توریست ها بسیاری را به خود جذب می کند، همین خودروهای کابلی است.

طبیعت زیبای شهر چیاتورا
طبیعت زیبای شهر چیاتورا

7. باتومی، بهشت گرجستان

باتومی یکی از شهرهای ساحلی گرجستان و در حقیقت دومین شهر بزرگ این کشور است. معماری شهر باتومی ترکیبی از سبک های اروپایی و آسیایی است و همین امر باعث زیبایی چشمگیر این شهر شده است. شما با قدم زدن در این شهر می توانید معماری آسیایی و معماری اروپایی را در کنار هم ببینید و از این ترکیب بی نظیر نهایت لذت را ببرید. شاید بتوان باتومی را بهشت گرجستان دانست. چرا که همجاوری این شهر با ساحل های زیبا و جذاب گرجستان باعث طراوت و سرزندگی بسیار می شود. این شهر یکی از زیباترین و جذاب ترین بنادر گرجستان است که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

باتومی، بهشت گرجستان
باتومی، بهشت گرجستان

کشور گرجستان یکی از بهترین انتخاب های ممکن برای تمامی گردشگران است. چرا که هر کسی که این کشور را برای مسافرت برگزیند می تواند از تماشای سنت، مدرنیته، طبیعت و آثار باستانی ساخته دست بشر در کنار هم نهایت لذت را ببرد. در کنار موارد گفته شده یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های کشور گرجستان این است که فصل مشخص و خاصی را برای سفر کردن ندارد و مسافران می توانند در هر زمان و هر فصلی که تمایل داشته باشند به این کشور سفر کنند. این کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد، از تنوع آب و هوایی زیادی برخوردار است و شما می توانید در هر زمان از سال به این کشور سفر کنید و از زیبایی های آن نهایت لذت را ببرید. پس همین الان تصمیم خود را بگیرید و خودتان را برای رفتن به سفری رویایی به کشور سرسبز و زیبای گرجستان آماده کنید. شما حتی می توانید به داشتن اقامت این کشور و زندگی در گرجستان نیز فکر کرده و برای گرفتن اقامت این کشور اقدام کنید. وان جورجیا یکی از قدیمی ترین شرکت هایی است که در زمینه اخذ اقامت در گرجستان و همچنین سرمایه گذاری یا تحصیل در کشور گرجستان زیبا فعالیت می کند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط سفر به این کشور و اخذ اقامت آن با ما در ارتباط باشید. ما به شما کمک می کنیم تا بتوانید به بهترین روش ممکن اقامت این کشور را گرفته و به یکی از شهروندان گرجستان تبدیل شوید.

پیام بگذارید